انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فیلترهای در نظر گرفته شده برای بورسیه دانشجویی قانونی بوده است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فیلترهای در نظر گرفته شده برای بورسیه دانشجویی قانونی بوده است/ برخی آقازاده‌ها نتوانستند از فیلترها عبور کنند

حسن مسلمی‌نائینی معاون سابق بورس و دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به روند پذیرش بورسیه دانشجویی در سال‌های اخیر گفت: افرادی که برای بورسیه دانشجویی پذیرفته می‌شدند علاوه بر واجد شرایط بودن از فیلتر دو مصاحبه نیز می‌گذشتند به این صورت که هم در وزارت علوم و هم در دانشگاه مربوطه مورد مصاحبه قرار می‌گرفتند.
وی با بیان اینکه در دوره اصلاحات برخی افراد به صورت غیرقانونی بورسیه شده‌اند، افزود: موارد بورسیه در سال‌های اخیر براساس قانون بوده است، اینکه برخی از آقازاده‌ها و منسوبان در بین افراد متقاضی بورس حضور داشتند درست است ولی این افراد نیز مانند افراد عادی از فیلترهای موجود می‌گذشتند و در مصاحبه‌ها این مسئله مورد نظر قرار نمی‌گرفت.
مسلمی‌نائینی ادامه داد: تا سال 81 برای پذیرش بورسیه کنکور برگزار می‌شد و پس از آن کنکور برگزار نشدو بعضی نیز تبدیل به داخل شدند که این موارد بر اساس استعلام از وزیر و مذاکره در شورای بورس انجام شد. در آن زمان به دلیل اینکه کنکور متمرکز برگزار نمی‌شد و هر دانشگاه به طور مستقل آزمون برگزار می‌کرد نمی‌توانستیم از طریق کنکور بورسیه پذیرش کنیم. ولی فیلترهای صورت گرفته کاملا قانونی بوده است.
معاون سابق بورس و امور دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور این موارد را بررسی کردند و در رابطه با تک تک پرونده‌ها سوالاتی صورت گرفته است که ما جواب دادیم و آخرین پاسخگویی ما مربوط به 25 اسفند ماه سال 92 بوده است که به سازمان بازرسی در رابطه با بورسیه‌ها پاسخ دادیم.