انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کفاشیان: کی‌روش گزینه اصلی برای هدایت تیم ملی است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ما به کی‌روش برای هدایت تیم ملی اعتماد داریم البته باید بر سر قرارداد مالی با وی به توافق برسیم.
علی کفاشیان در خصوص دیدارهای تیم ملی فوتبال‌های ایران در جام جهانی و بازی خوب تیم ملی مقابل آرژانتین اظهار داشت: مطلبی که در حدود دو سال همیشه ما را اذیت می‌کرد این بود که ما همیشه فکر می‌کردیم در مقابل تیم‌های قوی حرفی برای گفتن نداشته باشیم اما در مقابل آرژانتین و بازی خوبی که تیم ملی انجام داد متوجه شدیم که اینگونه نیست و پس از بازی با آرژانتین فوتبال ما اعتماد به نفس پیدا کرد امیدوارم روند موفقیت های تیم ملی ادامه پیدا کند تا در آینده در رقابت های جام جهانی نتنها برای بدست آوردن اعتماد بنفس بلکه برای ساختن رقابتی دشوار برای رقیبان حاضر شویم.
وی افزود: ما قبل از بازی‌های جام جهانی هم صحبتی با کی‌روش داشتیم و وی پیشنهاداتی را اعلام کرد و تقاضای کمک از طرف دولت و وزارت ورزش کردیم، دستمزد کی‌روش بالاست و او همه چیز را در حد ایده‌آل می‌خواهد، باید با او حداقل قرارداد 3 ساله ببندیم  در همین راستا انتظار داریم اگر قراردادی منعقد می‌شود تنها معطوف به جام ملت‌ها نباشد و برنامه‌هایش را برای جام جهانی تنظیم کند.
کفاشیان تصریح کرد: پس از رقابت‌های جام بیستم مدتی در مورد سرمربیگری تیم ملی با کی‌روش صحبتی به میان نیامد تا چند روز گذشته که وی را مطلع کردیم گزینه اصلی ایران برای سرمربیگری است. این تصمیم به این دلیل گرفته شد که من و فدراسیون فوتبال به عملکرد فنی کی‌روش معتقدیم و ارتباط وی با بازیکنان را که باعث ارتقای اعتماد بنفس بازیکنانمان شد می‌ستایی. شاید اگر گزینه دیگری مطرح باشد مدت زمان طولانی را باید صرف برقراری همین ارتباط کند.
 
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درخصوص به درازی کشیده شدن مذاکرات با کی‌روش و علت این امر پاسخ داد: در ابتدای حضور کی‌روش مشکلاتی در تیم به چشم می‌خورد که این مربی توانست با بازیکنان داخلی به نحوی برخورد کند که تیمی هماهنگ و متحد را راهی جام جهانی برزییل کند. البته بازیکنانی همهنند قوچان‌نژاد و دژاگه این اعتماد را به انسان می‌دهند که زیر نظر هر مربی کار حرفه‌ای خود را دنبال می کنند اما برخی بازیکنان داخلی با ماه‌ها فعالیت کی‌روش بود که به انضباط فعلی رسیدند. بدین ترتیب در حال حاضر وقتی نظر هر یکی از آنها را در مرد حضور کی‌روش جویا می‌شویم رای به ماندن وی می‌دهند. البته در صورت عقد قرارداد با کی‌روش از وی خواهیم خواست در سالهای آتی به نظرات و فعالیت‌های فدراسیون فوتبال احترام بیشتری بگذارد.
 
وی در ادامه گفت: زمانی که ایران در جام جهانی یکی از بهترین عملکردهای خود را به نمایش می‌گذارد مطمئنا این عملکرد ناشی از حضور مربیی فنی و خوب است وقتی از مربی مانند کارلوس کی‌روش کار خوب می‌خواهیم باید باید انتظارات وی را نیز در حد ایده‌آل فراهم کنیم. برای امسال 60 میلیارد تومان و برای سال آینده 100 میلیارد تومان از طرف اسپانسر پول خواهیم گرفت که البته این پول باید بین باشگاه‌ها تقسیم شود و از 8 میلیون دلاری که فیفا برای بازی‌های جام جهانی به ما خواهد داد حدود 10 درصد به کی‌روش می‌رسد که یکی از بحث‌های ما با کی‌روش هم در مورد مبلغ قرارداد در خصوص همین پاداش‌ها خواهد بود و می‌خواهیم به گونه‌ای آن افزایش مبلغ قرارداد را با پاداش‌ها برایشان جبران کنیم، در نهایت حدود 7 میلیون دلار دست ما را می‌گیرد که این پول را باید برای زیرساخت‌ها و تیم‌های ملی دیگر هزینه کنیم.
 
وی افزود: در قرارداد قبلی کی‌روش فدراسیون موظف به پرداخت یکی و نیم میلیون دلار به کی روش و یک و نیم میلیون نیز به دستیاران وی است. اما حالا با نظر کی‌روش این مبلغ باید به سقف 2 میلیون یورو در سال برسد.
 
کفاشیان در خصوص نقد خود به عملکرد فدراسیون گفت: در جام جهانی خوشبختانه تیم ملی و فدراسیون فوتبال حمایت رسانه ها و مطبوعات را همراه خود داشتنند که این امر باعث تقویت روحبیه بازیکنان و افزایش قدرت آنها در مسابقات شد. معتقدم تیم ملی به وظایفش خوب عمل کرد و بازیکنان پیشرفت محسوسی در خصوص دوندگی داشتند که این امیدواری را برایمان به وجود آورد که ایران نیز می‌تواند همانند دیگر کشورها فوتبالی سرعتی و فنی را به نمایش بگذارد اما تماام این بحث ها زمانی به حقیقت می‌پیوندد که ما درارای لیگ خوبی باشیم و حرفه‌ای بودن را در آن حس کنیم. تیم ملی در صورتی پیشرفت خواهد کرد که لیگ ما گام رو به جلویی برداد. در غیر این صورت چند بازیکن حاضر در تیم ملی نمی توانند کل لیگ کشورمان را حرفه ای کنند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که در صورت عقد قرارداد با کی‌روش وظیفه نظارت به تیم‌های پایه نیط به او داده می‌شد یا خیر گفت: در نخستین قرارداد کی‌روش نظارت وی به تیم های پایه را مورد توجه قرار دایم اما به دلیل فشردگی برنامه‌ها و همچنین در پیش رو داشتن رقابت‌های جام جهانی این مورد عملی نشد در صورتی که همکاری ما با این مربی ادامه پیدا کند به طور حتم از نظارت وی به تیم‌های پایه بهره خواهیم برد که وینگادا نیز می‌تواند وی را در این امر یاری کند.
 
کفاشیان در خصوص فواید حضور در جام جهانی برزیل خاطرنشان کرد: سفر به برزیل و رقابت با بهترین‌های جهان باعث شد ایران به خود باوری برسد و در مسیر تازه و درستی قرار بگیرد. البته این حضور مزایایی نیز برای فدراسیون داشت که در حال حتاضر تبلیغات ما افزایش یافته است. یکی از فواید دیگری که امشب به آن اشاره کردم این است که ما اهمیت برگزاری لیگی حرفه ای و سنگین را به طور ملموس حس کردیم.