انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: افزایش جذب دانشجویان دکتری و ارشد در دانشگاه گیلان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
افزایش جذب دانشجویان دکتری و ارشد در دانشگاه گیلان

رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر لزوم ارتقای سطح کمی و کیفی امور پژوهشی، از افزایش جذب دانشجویان دکتری و ارشد در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه گیلان، دکتر احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان در همایش تجلیل از اساتید این دانشگاه که عصر شنبه 13 اردیبهشت ماه در تالار حکمت این مرکز آموزشی فرهنگی برگزار شد، ضمن دعوت و حضور روسای ادوار گذشته دانشگاه گیلان در این نشست، گردهم آمدن این فضای تجربی و علمی را زمینه ساز پیشرفت‌های بیشتر این مرکز در آینده علمی استان برشمرد.

رضی ضمن تبریک چهل سالگی دانشگاه گیلان به اساتید و دانشجویان این مرکز، به مقوله بلوغ و کمال علمی این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: عدد چهل در روایات و متون دینی ما همواره به عنوان سن تکامل و رشد فکری و عقلی بوده است و مجموعه مدیریتی این دانشگاه نیز بر این موضوع تکیه دارد که بنا براین سابقه دیرین علمی و فرهنگی، می‌بایست براساس تجربیات غنی و با توجه به تکامل این دانشگاه، قدم‌های بعدی را انتخاب کرد.

وی برگزاری این نشست را به عنوان روزی تاریخی برای دانشگاه گیلان توصیف کرد و افزود: بر این باور هستیم که حضور اساتید و مدیران این دانشگاه با سوابق علمی و پژوهشی مختلف می بایست سبب دست یافتن به فضای هم گرایی منجر شده و از این فرصت ویژه نهایت بهره را در بازسازی هرچه بهتر این دانشگاه ببریم.

دکتر رضی در ادامه ضمن بررسی بلوغ علمی و فرهنگی این دانشگاه در چهل سالگی، اهمیت موضوعات مختلفی را در این زمینه مطرح و تصریح کرد: مدیریت و مهار احساسات و غلبه عقلانیت بر آن را می توان مهمترین نشانه بلوغ فکری برشمرد وعقلانیت در این باره حکم می‌کند که دانشگاه محیط همگرایی و تعامل باشد و به دور از حاشیه و تنش، توجه به متن دانشگاه و پیروی از ضابطه گرایی را در اساس مدیریت مورد توجه قرار دهیم.

وی ادای حقوق اساتید و همکاران را زیربنای اصلی تحقق این مهم در محیط دانشگاهی برشمرد و از بررسی طرح افزایش حقوق در این دانشگاه خبر داد.

رضی ضمن درخواست از اساتید در نظم بخشیدن هرچه بهتر در روند آموزشی این دانشگاه، تشکیل کامل و به موقع کلاس‌ها و حفظ کیفیت آموزشی و ارتقای آن را زمینه ساز تحقق آرمان‌های این دانشگاه عنوان کرد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح کمی و کیفی امور پژوهشی، از افزایش جذب دانشجویان دکتری و ارشد در این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: مبنای مدیریت این مرکز آموزشی فرهنگی، بر حمایت هرچه بیشتر از طرح مسائل اجتماعی و استانی است و حضور 650 دانشجوی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان فرصت ویژه‌ای در این زمینه به شمار می رود که می بایست به نحو احسن از آن بهره برد.

به گزارش ایسنا، تجلیل از اساتید برتر دانشکده‌های مختلف این دانشگاه، بخش دیگری از این همایش بود که در این راستا، بر اساس سابقه آموزشی، میانگین ارزیابی اساتید توسط دانشجویان، کیفیت کلاسی و حضور به موقع و عدم تاخیر و نیز آزمون‌های استاندارد و حفظ شان هیئت علمی دانشگاه به عنوان مهمترین مولفه‌های انتخاب اساتید برتر مورد توجه قرار گرفتند.

احمد صحراگرد از دانشکده کشاورزی، سیدمهدی محمدی از دانشکده تربیت بدنی، محمدکاظم یوسف پور از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، کامبیز طاهری از دانشکده منابع طبیعی، سعید پور زینعلی از دانشکده فنی، محدعلی زنجانچی از دانشکده علوم پایه، حمزه غلامعلی زاده از دانشکده معماری و هنر و سعید کتابچی از دانشکده علوم ریاضی به عنوان اساتید برتر انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، از خانواده اساتید مرحوم غلامرضا رحمدل و محمودزاده نیز تجلیل بعمل آمد.