انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: پذیرش دانشجوی دکتری برای نخستین بار در استان در دانشگاه ایلام
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پذیرش دانشجوی دکتری برای نخستین بار در استان در دانشگاه ایلام
به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، دکتر طاهرعلی محمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: در راستای اهداف انقلاب اسلامی مبنی بر محرومیت زدایی از استانهای محروم و توسعه همه جانبه کشور در سال1370مقام معظم رهبری درجریان سفرخود به ایلام دستور تاسیس دانشگاه ایلام را صادر کرد که این امر رسما در سال 1372محقق شد و دانشگاه ایلام در حال حاضر دارای چهاردانشکده و یک آموزشکده می باشد که مجوز تاسیس دو دانشکده نفت و گاز و پدافند غیرعامل نیز اخذ شده و آموزشکده دامپزشکی هم در آینده نزدیک به دانشکده ارتقاء خواهد یافت.
رییس دانشگاه ایلام افزود: دانشگاه هم اکنون داری 4500دانشجواست که حدود 400نفرازآنها دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری هستند و150نفر عضو هیات علمی هم در دانشگاه مشغول تدریس هستند که با بورسیه‌های انجام شده واستخدامهای جدید این تعداد به 200نفر خواهد رسید.
وی افزود: سال گذشته برای اولین بار دراستان دانشجوی دکتری در رشته شیمی معدن پذیرش شد که در این راستا مجوز دکتری رشته شیمی تجزیه نیز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم اخذ شده است.
علی محمدی با اشاره به وضعیت طرحهای عمرانی دانشگاه گفت: الان 13طرح عمرانی بزرگ شامل دانشکده، آزمایشگاه، کتابخانه مرکزی، خوابگاه و استخر در حال انجام است که از سرعت و روند مطلوبی برخوردار است و چند طرح ازاین تعداد هم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
رییس دانشگاه در مورد وضعیت پژوهشی دانشگاه گفت: در سال جاری90 مقاله در همایشهای ملی،147مقاله در همایشهای بین المللی و50 مقاله در مجلات علمی به چاپ رسیده است که آماری قابل قبول می باشد.
دکترعلی محمدی از جمله برنامه‌های آینده دانشگاه را پذیرش دانشجوی خارجی اعلام کرد و گفت: با هماهنگی وپیگیریهای صورت گرفته در تلاش هستیم با همکاری دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه کردستان و دانشگاه لرستان، دانشگاه بین المللی را در غرب کشور تاسیس کرده و از سال آینده بتوانیم دانشجوی خارجی پذیرش کنیم.
وی ازمشکلات بزرگ دانشگاه به موضوع مالکیت زمینهای دانشگاه اشاره کرد و گفت: تلاشهای زیادی در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم با حمایت مسئولین استان و وزارت علوم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.
به گزارش ایسنا، در ادامه حجت الاسلام و المسلین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه ایلام با تبریک ایام دهه فجر، گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی که وحشت غرب را هم برانگیخته استقلال و توسعه علمی می باشد که در نتیجه هویت و استقلال سیاسی که انقلاب اسلامی باعث شکل گیری آن شده است حاصل می‌شود.
حجت الاسلام لطفی افزود: این رنسانس علمی چنان جهشی ایجاد کرده که امروز جمهوری اسلامی در زمینه تکنولوژی وفناوریهای مدرن همچون نانو، انرژی هسته‌ای، سلولهای بنیادی و هوافضا در ردیف کشورهای پیشرفته جهان قرار گرفته و این افتخاری بزرگ و دستاوردی عظیم برای انقلاب اسلامی می باشد.
حجت الاسلام لطفی در ادامه گفت: سیاست غرب در دوران معاصر بر عقب نگه داشتن کشورهای جهان سوم در زمینه علم و دانش قرار داشته و متاسفانه این سیاست در ایران قبل ازانقلاب به وسیله رژیم پهلوی انجام گرفت، اما وقوع انقلاب اسلامی باعث به هم خوردن خیلی از معادلات کشوری، منطقه‌ای و جهانی شد که یکی از مهمترین این تحولات شکست حصار علمی و فراهم کردن زمینه پیشرفت علمی در کشور است که خوشبختانه با تلاش و همت جهادگران عرصه علم و دانش امروز جمهوری اسلامی به الگویی نمونه برای دیگر کشورها تبدیل شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: آنچه در این موضوع حائز اهمیت است آن است که ما باید درکنار توسعه علمی به اخلاق اسلامی هم توجه کرده وآن را در حد اعلاء تقویت کنیم تا هم روند توسعه علمی بصورت صحیح شتاب گیرد و هم بتوانیم از آن به عنوان سپری در برابر فرهنگ منحط غربی استفاده کنیم.