انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اعلام جزییات برگزاری آزمون ارشد علوم پزشکی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اعلام جزییات برگزاری آزمون ارشد علوم پزشکی
به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جبرائیل نسل سراجی امروز صبح در نشست مطبوعاتی با اشاره به آغاز ثبت نام اینترنتی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی از چهارم تا 24 اسفند ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: داوطلبان می‌توانند هم اکنون با مراجعه به سایت و مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.sanjesh.ir دفترچه راهنمای ثبت نام را مشاهده کنند.
وی در خصوص تغییرات آزمون ارشد امسال گفت: بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی فقط در آزمون امسال سهمیه آزاد داریم که 20 درصد از این سهمیه به رزمندگان در صورت کسب حد نصاب لازم در نظر گرفته شده است.
سراجی با بیان اینکه داوطلبان بر اساس نمره علمی کسب شده در رشته علمی که انتخاب می‌کنند مورد گزینش قرار می‌گیرند، اظهارکرد:‌از 21 تا 23 فروردین ماه 90 مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان آغاز می‌شود.

آغاز توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی از18 خرداد
وی با اشاره به اینکه اگر احتیاج به اطلاعات تکمیلی در خصوص آزمون باشد این اطلاعات در 14 اردیبهشت ماه سال 90 بر روی سایت مرکز سنجش منتشر خواهد شد، به جدول آزمون کارشناسی ارشد اشاره و تصریح کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از بعد از ظهر 18 خرداد ماه توزیع می‌شود و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت با وارد کردن کد رهگیری نسبت به پرینت کارت آزمون اقدام کنند.

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی در روزهای دوم و سوم تیرماه

اعلام نتایج نهایی آزمون در 7 شهریور

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی در روزهای دوم و سوم تیرماه در نوبت‌های صبح و بعد از ظهرخبر داد و گفت: پس از برگزاری آزمون، کلید اولیه سوالات از طریق سایت مرکز منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند در روزهای 8 تا 10 تیرماه نسبت به اعتراضات اینترنتی به سوالات آزمون اقدام کنند.
وی با بیان اینکه دو هفته اعتراضات داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: کلید نهایی سوالات پس از بررسی اعتراضات بر روی سایت قرار خواهد گرفت.
سراجی با بیان اینکه فرایند پذیرش در دانشگاه شاهد با دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی متفاوت است، گفت: ‌اسامی واجدین شرایط متقاضی این دانشگاه 5 مرداد ماه به دانشگاه شاهد اعلام می‌شود و در نهایت نتایج نهایی آزمون 7 شهریور ماه اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی در روزهای 22 تا 23 شهریور ماه می‌توانند به محل پذیرفته شده برای ثبت نام مراجعه کنند، اظهارکرد: داوطلبان باید با مراجعه هفتگی به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آخرین تغییرات آزمون را مشاهده کنند.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه آمار شرکت کنندگان دوره‌های قبلی در دفترچه آزمون برای اطلاع داوطلبان این دوره قرار داده شده است، گفت: در دفترچه راهنما منابع آزمونی هر رشته اعلام شده است.
وی درمورد نحوه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان اظهارکرد: از آنجایی که آیین نامه تسهیلات استعداد درخشان تغییر کرده است هنوز جزئیات آن بر روی سایت قرار نگرفته؛ ولی به هر حال داوطلبان این سهمیه چه با آزمون و بدون آزمون باید همانند سایرین در آزمون شرکت کنند.
سراجی با اشاره به عدم همکاری داوطلبان برای ارسال مدارک مورد نیاز در آزمون، گفت: متاسفانه شاهدیم که تعدادی از داوطلبان مدارک مورد نیاز را ارسال نمی‌کنند که در سال گذشته با این گروه از داوطلبان با مشکل برخورد کردیم. ولی آنان باید توجه داشته باشند اگر هویت کسی برای ما مشخص نباشد اجازه شرکت در آزمون به آن را نخواهیم داد، بنابراین برای این دسته از افراد کارت ورود به آزمون صادر نمی‌شود و ن بهتر است داوطلبان مدارک خود را کامل و در مهلت مقرر ارسال کنند.

افزودن رشته‌های پرستاری توانبخشی و سالمندان به رشته‌های کارشناسی ارشد علوم پزشکی 90
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به هزینه 9 هزار و 200 تومانی ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی، از ایجاد دو رشته جدید در این دوره خبر داد و افزود: رشته‌های پرستاری توانبخشی و پرستاری سالمندان به رشته‌های کارشناسی ارشد علوم پزشکی اضافه شده است.
سراجی با تاکید بر اینکه در دفترچه راهنما ظرفیت پذیرش آزمون اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: سیاست وزارت بهداشت مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد است.
وی با بیان اینکه داوطلبان باید در زمان ثبت نام فقط یک رشته را انتخاب کنند، اظهارکرد: داوطلبان در انتخاب رشته محل محدودیتی ندارند.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه مرکز سنجش آموزش پزشکی در سال 28 تا 29 آزمون سراسری برگزار می‌کند، گفت: تنها آزمونی که فقط سالی 2 بار برگزار می‌شود آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی است که در شهریور و اسفند ماه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه داوطلبان باید برای قبولی در آزمون جامع علوم پایه حداقل 50 درصد نمره آزمون را کسب کنند، افزود: این تغییر برای آزمون اسفند ماه اجرایی نمی‌شود ولی از آزمون شهریور ماه ملاک قبولی است.