انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه‌های عراق میدان جنگ داعش و نیروهای دولتی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
درگیری‌های تازه میان تروریست‌های داعش با نیروهای دولتی عراق،‌ دانشگاه‌های این کشور را به پادگان تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طی هفته گذشته تروریست‌های داعش و نیروهای دولتی عراق بارها در دانشگاه «تکریت»، یکی از دانشگاه‌های دولتی اصلی این کشور و همینطور دانشگاه‌های «انبار» و «موصل» که در قلمروهای تحت کنترل این گروه تروریستی واقع هستند، باهم درگیر شدند. بنابر اخبار منتشر شده بالگردهای دولت عراق در استادیوم دانشگاه تکریت نشسته و در یک مورد نیز یک بالگرد در این محل سقوط کرد.

«جیم میلر»، مدیر «موسسه بین‌المللی صندوق نجات جامعه دانشگاهی» می‌گوید: دانشگاه‌های عراق به عرصه نبرد و میدان جنگ این درگیری‌ها تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، نیروهای گروهک تروریستی داعش با یورش به دانشگاه «انبار»، استادان و دانشجویان این دانشگاه را مجبور به فرار کردند.

میلر افزود: به غیر از دانشگاه‌های واقع در منطقه تحت کنترل تروریست‌های داعش، دانشگاه‌های بغداد و جنوب عراق می‌توانند امتحانات پایان ترم خود را برگزار کنند اما شدت درگیری‌ها در شمال و غرب عراق وسیع‌تر است.

بنابر گزارشی که در پایگاه اینترنتی وزارت آموزش عالی عراق منتشر شده، دانشگاه «بصره» در جنوب شرقی عراق همایشی را با موضوع اهمیت حمایت از نیروهای امنیتی عراق برگزار کرده و رئیس دانشگاه صنعتی بغداد از استادان و دانشجویان این دانشگاه خواسته تا برای حمایت از نیروهای دولتی عراق در نبرد با نیروهای داعش بسیج شوند. ناآرامی‌ها در دانشگاه‌های عراق باعث شده طی هفته گذشته دست‌کم 17 استاد عراقی تقاضای انتقال موقت به دانشگاه‌های خارج از این کشور را به صندوق نجات جامعه دانشگاهی ارائه کنند.