انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مشخصات و مزاياي سمند EF7 پايه گازسوز
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کمپانی : شرکت ایران خودرو برای ارتقاء سطح کیفی سمند با بکار گیری موتور جدید EF7 مدل جدیدی از سمند را به بازار روانه کرد .

طراحی بدنه : در راستای تولید خودرو ملی ، شرکت ایران خودرو با خرید طراحی بدنه ی سمند از یک شرکت اروپائی نخستین گام را در این م

کمپانی : شرکت ایران خودرو برای ارتقاء سطح کیفی سمند با بکار گیری موتور جدید EF7 مدل جدیدی از سمند را به بازار روانه کرد .

طراحی بدنه : در راستای تولید خودرو ملی ، شرکت ایران خودرو با خرید طراحی بدنه ی سمند از یک شرکت اروپائی نخستین گام را در این مسیر نهاد که مورد استقبال در بازار ایران قرار گرفت

طراحی داخلی : طراحی داخلی و طراحی ارگونومی صندلی ها توسط شرکتی از جمهوری چک انجام شده و در ایران خودرو به تولید انبوه رسیده است .

ارگونومی : ارگونومی در سمند EF7 همانند تمامی مدل های سمند با استاندارد های دهه ی نود منطبق می باشد .

ایمنی : ایمنی در سمند EF7 همانند تمام مدل های سمند با استاندارد های دهه ی نود میلادی منطبق می باشد .

سیر نهاد که مورد استقبال در بازار ایران قرار گرفت

طراحی داخلی : طراحی داخلی و طراحی ارگونومی صندلی ها توسط شرکتی از جمهوری چک انجام شده و در ایران خودرو به تولید انبوه رسیده است .

ارگونومی : ارگونومی در سمند EF7 همانند تمامی مدل های سمند با استاندارد های دهه ی نود منطبق می باشد .

ایمنی : ایمنی در سمند EF7 همانند تمام مدل های سمند با استاندارد های دهه ی نود میلادی منطبق می باشد .



موتور : در سمند EF7 برای ارتقاء سطح کیفی سمند از سه موتور 1 - 1.3 Lit با تنفس طبیعی 2 - 1.7 Lit با تنفس طبیعی 3 - 1.7 Lit توربو شارژ استفاده خواهد شد . شرکت تولیدی ایران خودرو EF7 را با موتور 1.7 لیتری با تنفس طبیعی و قابلیت استفاده از گاز به عنوان سوخت اول به صورت تولید انبوه به بازار ارائه کرد . موتورEF7 یا موتور ملی پروژه ی مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو ( I.P.C.O ) و مرکز تحقیقات موتور آلمان ( F.E.V ) می باشد . این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی گردیده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتور های گاز سوز دنیا در لیست سه موتور برتر از نظر طراحی کلی موتور در میان ده موتور برتر دنیا قرار دارد . مکانیزم های بکار رفته در این موتور به نحوی است که توانسته است با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالا تری حتی نسبت به موتور های بنزینی دست یابد . با استفاده از سیستم مدیریت این موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان اولین سوخت انتخاب می کند . همچنین در صورت اتمام بنزین بدون فرمان راننده و بدون احساس تغییر در کار کرد موتور نوع سوخت مصرفی تغییر می کند ، حتی در سرد ترین شرائط موتور به راحتی با سوخت پایه ی خود که همان گازست روشن می شود . سوپاپ ها نیازی به فیلر ندارند و تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها ( 16V ) متناسب با شرائط آنها را تنظیم می کند . طراحی در این قسمت به نحوی انجام شده که صدا و لرزش در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتور های روز دنیا و از نظر دستیابی استاندارد آلایندگی نیز اخذ بالاترین استاندارد های روز اروپا یورو IV از برتری های این موتور می باشد .

مکانیسم CVVT : این مکانیسم باعث پائین آمدن مصرف سوخت در دور آرام تا 10 درصد و در دور های بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود و مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از : 1- متغیر بودن زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی 2- دارا بودن برتری راندمان در تمامی نقاط کاری موتور 3- بالا نگاه داشتن گشت آورد در دور های مختلف موتور 4- افت میزان مصرف سوخت 5- افت میزان آلودگی . در این موتور واتر پمپ ، صافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه جمع شده اند که این باعث ایجاد محاسنی از قبیل عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به بلوک موتور ، استفاده از یک قطعه بجای سه قطعه در موتور ، قابلیت تعویض صافی روغن و پره ی واتر پمپ به صورت جداگانه بدون نیاز به تعویض تمام مجموعه

دریچه برقی گاز : به واسطه توان و گشت آور بالای موتور با دو سوخت بنزین و گاز ، استفاده از دریچه ی برقی گاز و همین طور کالیبراسیون بسیار دقیق سیستم مدیریت موتور ، تعویض سوخت بنزین به گاز و بر عکس به هیچ وجه منجرب تغییر عمل کرد خودرو نمی شود و راننده در رانندگی خود احساس تغییر قابلیت در خودرو نمی کند.

سیستم نشتی یابی هوشمند گاز : اگر چنانچه به هر علتی کمترین مقدار نشتی گاز در خودرو رخ دهد ، قبل از آنکه حتی راننده بوی آن را استشمام کند ، به واسطه ی بکار گیری سیستم نشتی یابی هوشمند ، چراغ Check Engine روشن شده و راننده می تواند با مراجعه به نمایندگی های مجاز از محل نشتی آگاه و آنرا بر طرف کند .

ایل پمپ مستقیم ( پمپ روغن ) : در موتور EF7 پمپ روغن نیروی خود را به طور مستقیم از میل لنگ می گیرد که مزایائی از قبیل دسترسی آسان در تعمیرات و افت احتمال نشتی از کاسه ی نمد جلوی میل لنگ می باشد . این موتور با سوخت بنزین ، خروجی 113 اسب بخار در 6000 دور و تورک 155 نیتون متر در 4500 دور و با سوخت گاز ،103 اسب بخار در 6000 دور و تورک 136 نیوتن متر در 4500 دور را تولید می کند . نسبت تراکم در این موتور 4 سیلندر یازده به یک است . این موتور از نظر سطح آلایندگی موفق به کسب استاندارد EURO IV در اروپا شده . مصرف سوخت به صورت ترکیبی با بنزین 7.8 لیتر در هر100 کیلو متر و 7.8 کیلو گرم با گاز در هر100 کیلو متر می باشد .

گیربکس : گیربکس 5 سرعته دستی وظیفه ی انتقال نیرو در سمند EF7 را به عهده دارد .

ساسپنشن : مک فرسون در جلو با فنر مارپیچ خشک و قوی و و کمک روغنی و در عقب اکسل با میله های پیچشی و کمک های زاویه دار .

ترمز : ترمز دیسکی با کانال های تهویه و خنک شونده در جلو و کاسه با پره های خنک شونده در عقب مجهز به : ABS با چهار کانال و چهار سنسور + EBD

سیستم های پایداری : ندارد

آپشن : مجموعه آپشن های متغییر در مدل های سمند .

تست درایو : از آنجا که تفاوت اصلی سمند EF7 در موتور آن نسبت به سایر مدل های سمند می باشد ، حس شتاب گیری بیشتر و لرزش کمتر ِ اتاق ، به واسطه ی مدرن بودن موتور ، قطعا ً لذت سواری در آن را افزایش داده و با توجه به استفاده از ABS پیش رفته و EBD ، میزان کنترل با استفاده از توانائی ترمز نیز به همین نسبت بالا می رود . مکانیسم های فرمان و سیستم تعلیق نسبت به سمند های دیگر تفاوتی نکرده است . این خودرو با سوخت بنزین به سرعت نهائی 189 کیلومتر و با گاز به 181 کیلومتر می رسد .

اگه خوشتون اومد سپاس کنیدHeartمرسیHeart