انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ضرورت توسعه‌ پژوهش‌های علمی برای افزایش اثرگذاری دروس معارف
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس دانشگاه شیراز گفت: ضروری است که با بهره‌گیری از پژوهش‌های علمی، راهکارهایی را بیابیم که بوسیله آنها بتوان شمولیت و اثرگذاری این دروس را بیشتر کرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکترمجید ارشاد‌لنگرودی در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز گفت: باتوجه به جایگاه رفیع شیراز به‌عنوان یک شهر فرهنگی، انتظار است دانشکده الهیات و معارف اسلامی نقش موثری داشته و در بعد فرهنگی پیشقدم باشد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر کلانتری، رئیس سابق دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز با اشاره به سابقه حدود 70 ساله این دانشگاه و وجود 50 حوزه علمیه و 50 هزار طلبه علوم دینی در استان پهناور فارس، گفت: دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند کارشناسان خبره و متعهدی را برای پاسخگویی به نیازهای جامعه تربیت کند.

وی نگاه سیاسی و جناحی به دانشکده الهیات را سمّ مهلک و زیانبار دانست و گفت: برای کاهش معضلات در جامعه باید دروس معارف را تقویت کنیم، این دانشکده الهی است و نگاه به آن باید بر اساس تعهد، تقوا و صداقت باشد.

وی افزود : اگر شعار اعتدال می‌دهیم که شعار خوبی است و مبنای قرآنی دارد، عملکرد ما هم در همه عرصه‌ها باید با آن منطبق باشد.

کلانتری ادامه داد: مهمترین منادی اعتدال، رهبر معظم انقلاب است و ضروری است که عمل صادقانه به موازین انقلاب اسلامی در راس کار دانشکده و دانشگاه باشد.

رئیس جدید دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز نیز به آسیب‌شناسی فعالیت‌های این دانشکده پرداخت و گفت: اساتید این دانشکده رسالت سنگینی بر دوش دارند و باید با الگوگیری از شهید مطهری، به تبلیغ دین و بیان معارف ناب اسلامی بپردازند.

حجت‌الاسلام قاسم کاکایی خاطرنشان کرد: هم اکنون 14 واحد عمومی از دروس معارف اسلامی برای تمام دانشجویان دوره کارشناسی ارائه می‌شود و این یعنی یک دهم کل واحدهای درسی این دوره، بنابراین توجه بیشتر مسئولان به این دانشکده را طلب می‌کند.

کاکایی افزود: توسعه همه جانبه در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، پس از استعفای حجت‌الاسلام دکتر علی‌اکبر کلانتری، حجت‌الاسلام دکتر قاسم کاکایی به سمت رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز منصوب شد.