انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: موسسه آموزش عالی خیام دانشگاه شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس دانشگاه خیام از تبدیل موسسه آموزش عالی خیام به دانشگاه خیام خبر داد.

طیرانی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: پس از بازدیدی که توسط مدیرکل دفتر دانشگاه‌های غیردولتی و مسئولین وزارت‌خانه انجام شد، موسسه آموزش عالی خیام پس از 22 سال تلاش، در تاریخ سوم خرداد ماه به دانشگاه خیام تبدیل شد.

وی بیان کرد: این دانشگاه در حال حاضر 70 عضو هیات علمی تمام وقت و 250 استاد حق‌التدریس دارد و مجهز به 103 هزار متر زمین، 32 هزار متر ساختمان و چهار هزار متر خوابگاه است.

رئیس دانشگاه خیام افزود: همچنین این دانشگاه مجهز به یک سالن ورزشی، دو سالن اجتماعات، سلف، کتابخانه، امور فرهنگی، اتاق شورا، سایز کامپیوتری مجهز و اتاق پروژه بوده و شامل چهار دانشکده علوم پایه، فنی ‌و مهندسی، هنر و معماری و ادبیات علوم انسانی است.

طیرانی با بیان اینکه دانشگاه نسبت به موسسه آموزش عالی از استقلال بیشتری برخوردار است، گفت: از این پس تمامی دانشجویان از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و مدارک آنان مهر دانشگاه می‌خورد.

رئیس دانشگاه خیام درباره تغییراتی که در آینده رخ خواهد داد، اظهارکرد: جذب دانشجو نسبت به سه سال گذشته افزایش خواهد یافت، هر چند ترم پیش دانشگاه خیام پنج هزار و 68 دانشجو داشته که نسبت به سه سال گذشته روندی صعودی داشته است؛ با این حال پیش‌بینی می‌شود با توجه به تغییر موسسه خیام به دانشگاه، امسال جذب دانشجو افزایش یابد و شهریه دانشجویان نیز حداکثر پنج درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دانشگاه خیام تمامی فاکتورهای لازم برای تبدیل به دانشگاه شدن را داشت، تصریح کرد: پس از تبدیل موسسه خیام به دانشگاه روح جدیدی در این مرکز دمیده شده است.