انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: 1.7 میلیارد تومان نیاز دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تعمیر خوابگاه‌ها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم مشارکت صندوق رفاه وزارت بهداشت در تعمیر خوابگاه‌ها گفت: کف نیاز امسال دانشگاه برای انجام تعمیرات اولیه در خوابگاه‌ها 700 میلیون تومان است.

دکتر محقق در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه تعمیرات در خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به میزان اعتبارات موجود صورت می‌گیرد، اظهار کرد: دو سطح اولویت برای انجام تعمیرات در نظر گرفته شده است که کف هزینه‌های مورد نیاز برای اجرای سطح اول تعمیرات و بازسازی‌ها نیازمند 700 میلیون تومان اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با مبلغ مورد نیاز برای تعمیرات اولیه با دانشگاه هماهنگی صورت گرفته و قرار است که این مبلغ در اختیار معاونت دانشجویی قرار گیرد، افزود: اولویت‌های سطح اول با توجه به وضعیت موجود در هر خوابگاه متفاوت است.

محقق خاطرنشان کرد: طبق جدولی که از وضعیت و نیازهای خوابگاه‌ها تهیه شده است اولویت اول شامل فعالیت‌های زیرساختی چون تعمیر سقف‌های قدیمی و تعویض درب‌های چوبی است که با اتمام امتحانات و خروج تدریجی دانشجویان از خوابگاه‌ها آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به اولویت‌های سطح دوم در خوابگاه‌ها نیازمند یک میلیارد تومان بودجه است، تصریح کرد: درحال حاضر این میزان اعتبار برای اختصاص به خوابگاه‌ها وجود ندارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این دسته از تعمیرات می‌تواند به تدریج و در طول سال تحصیلی نیز صورت گیرد، گفت: این دسته از تعمیرات شامل تعویض برخی از پنجره‌ها، سنگ کردن بخش پایینی دیوار راهروها، تعویض درب‌های حمام، تعمیر سقف سرویس بهداشتی و خریداری دستگاه مرکزی تلفن و بازسازی فضای سبزبا توجه به نیاز هر خوابگاه است.

محقق با تاکید بر اینکه اجاره‌های خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی دانشجویان در پایان هر ترم به صندوق رفاه وزارت بهداشت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که صندوق درباره امور مربوط به خوابگاه‌ها از محل اجاره‌بهای آنها خرج نمی‌کند و پول اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در قالب وام به دانشجویان ارائه می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کمبود بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در رابطه با تعمیر خوابگاه‌ها باید از سوی صندوق رفاه تأمین شود، اظهار کرد: اجاره خوابگاه‌ها لازم است صرف خود خوابگاه‌ها شود و اصرار جدی بنده به مشارکت صندوق رفاه در تعمیر خوابگاه‌ها است.

به گفته محقق پیشنهاد افزایش مشارکت صندوق رفاه در زمینه خوابگاه‌ها به معاونت دانشجویی و فرهنگی جدید وزارت بهداشت داده شده است و اعمال این پیشنهاد نیازمند تغییر رویکرد وزارت بهداشت در این زمینه است.