انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بورسیه تحصیلی برای طرفدارانِ بازی‌های رایانه‌ای
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک دانشگاه خصوصی کوچک در شهر شیکاگوی آمریکا به طرفداران برخی بازی‌های معروف رایانه‌ای بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بین بازی «افسانه کهن» (League of Legends‌) که یک بازی گروهی است محبوبیت بالایی پیدا کرده و بازیکنان این بازی، جنگجویان را در شرایط مختلف علمی و تخیلی موجود در سناریوی بازی، هدایت می‌کنند.

دانشگاه «رابرت موریس» در ایالت ایلینوی از اجرای این برنامه در ماه جاری خبر داد و اعلام کرد که قصد دارد گسترش بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک را به رسمیت بشناسد. مسئولان این دانشگاه همچنین به افراد جویای رقابت و افرادی که روحیه مبارزه دارند اما الزاما نمی‌خواهند در ورزش‌هایی مثل بسکتبال و فوتبال شرکت کنند وعده پرداخت اعتبار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «کرت ملچر»، مسئول بخش ورزشی دانشگاه درباره این برنامه گفت: این برنامه سبب شگفتی دانشجویان و جذب آنها خواهد شد.

وی افزود: بازی افسانه کهن یک بازی رقابتی است که نیاز به یک تیم استراتژی و مهارت ذهنی بالا دارد. این دانشگاه به منظور جذب دانشجویانی که چنین قابلیتی دارند بورسیه در نظر گرفته و حتی برای تربیت مهارت آنها مربی مخصوص استخدام می‌کند. این بورسیه تحصیلی 50 درصد از هزینه‌های شهریه، خوابگاه و غذای دانشجویان این رشته را شامل می‌شود و مبلغ سالانه 19 هزار دلار به ازای هر دانشجو در نظر گرفته شده است.

دانشگاه رابرت موریس همچنین اعلام کرد این دانشگاه یکی از پیشگامان اجرای این طرح در آمریکا است که چنین مبلغ هنگفتی را صرف بورسیه دانشجویان علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای می‌کند.