انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: طرح پیشنهادی «سامان بخشی تعلیم و تربیت غیررسمی» بررسی شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طرح پیشنهادی سامان بخشی تعلیم و تربیت غیررسمی در جلسه اخیر کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه «طرح پیشنهادی سامان بخشی تعلیم و تربیت غیررسمی» مورد بررسی قرار گرفت و اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون موضوع مذکور ارائه کردند.

همچنین در این جلسه اشاره شد که حوزه تعلیم و تربیت غیررسمی به عنوان یکی از اولویت‌های سال 93 کمیسیون تعلیم و تربیت مورد نظر قرار گرفته است و 3 عنوان از برنامه‌های مصوب این کمیسیون در سال جاری به تربیت غیر رسمی اختصاص دارد.

به همین منظور برای سامان بخشی به چارچوب تعلیم و تربیت غیررسمی، پیشنهاد شد تا یک کارگروه ذیل کمیسیون مذکور تشکیل شود و همچنین به جایگاه و شأن نظام خانواده در رابطه با حوزه تعلیم و تربیت غیررسمی توجه ویژه ای شود. تعامل نهادهای آموزشی غیررسمی با بخش‌های حاکمیتی، توجه به تجربه ساماندهی منابع آموزشی و کمک آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، اولویت بندی حوزه­‌های مرتبط با تعلیم و تربیت غیررسمی با توجه به وسعت فضای عملیاتی این حوزه، ارائه مفهومی جامع از تعلیم و تربیت غیر رسمی و همچنین توجه به آموزش‌های نیمه پنهانی که دولت به آنها ورود پیدا نکرده است، از جمله پیشنهاداتی بود که توسط اعضای جلسه مطرح شد.

در نهایت مقرر شد تا با توجه به جایگاه و اولویت نهاد خانواده در تعلیم و تربیت غیر رسمی، پس از تبیین مفهومی مشخص از تعلیم و تربیت رسمی و غیر رسمی، در جلسات آینده بررسی موضوع مذکور ادامه یابد.