انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اظهارات رئیس دانشگاه امیرکبیر درباره حاشیه‌های مراسم معارفه‌اش
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس دانشگاه امیرکبیر با تکذیب مطالبی که در یکی از رسانه‌ها به نقل از وی منتشر شده است، درباره انتشار اخبار دیگری مبنی بر بروز تنش در مراسم معارفه‌اش، گفت: در مراسم روز شنبه به علت ازدحام، در شیشه‌ای سالن شکسته شد، اما این اتفاق به هیچ وجه عمدی رخ نداد.

دکتر احمد معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تکذیب مجدد برخی اخبار گفت: من از دیروز کار خودم را آغاز کرده‌ام و از آنجا که دانشگاه در این فصل نیمه‌تعطیل است، با هماهنگی‌هایی که با دکتر رهایی (ئیس پیشین دانشگاه) داشتیم تصور نمی‌کردیم تعداد افرادی که در مراسم حضور پیدا می‌کنند، این‌قدر زیاد باشد.

وی افزود: بنابراین مراسم در در سالنی کوچک برگزار و فقط از استادان و کارمندان دعوت شده بود اما ظاهرا بنا به گفته دانشجویان، روابط عمومی نیز دعوتنامه‌ای برای دانشجویان ارسال کرده بود و آنها هم حضور پیدا می‌کنند که طبیعتا فضای سالن برای حضور آنها کوچک بوده است.

رئیس جدید دانشگاه امیرکبیر همچنین با اشاره به شکسته‌شدن در شیشه‌ای سالن که به مجروح‌شدن یکی از استادان هم منجر شد، اظهار کرد: شکسته‌شدن شیشه به هیچ وجه از عمد نبوده و کسی شیشه را نشکسته است. بلکه به علت ازدحام در شیشه‌ای شکسته شد و در سالن نیز کاملا از شیشه است؛ بنابراین این که نقل می‌شود شیشه در آهنی شکسته شده، اشتباه است.

معتمدی افزود: در پی این اتفاق یکی از استادانی که در مکان حضور داشت، از ناحیه دست دچار جراحت شد که همانجا پانسمان انجام شد و هیچ دانشجویی آسیب ندید. دانشجویان نیز از استاد عذرخواهی کردند. همچنین با شناختی که من نسبت به این استاد دارم ، از استادانی است که با دانشجویان بسیار صمیمی است.

وی در ادامه با بیان اینکه « از آنجا که از دانشجویان دعوت شده بود، باید در مراسم حضور پیدا می‌کردند» افزود: از طرف دیگر از آنجا که در مراسم ازدحام شد، من به همراه نماینده ولی فقیه در دانشگاه و معاون وزارت علوم وارد جلسه شدیم؛ اما شخص دکتر رهایی قرار بود بعدا وارد جلسه شوند که با ازدحام به وجود آمده، ترجیح دادند وارد جلسه نشوند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر همچنین با تاکید بر اینکه « مراسم به خوبی برگزار شد و هیچ سخنرانی‌ای به هم نخورد» اظهار کرد: اینکه برخی خبرگزاری‌ها گفته‌اند علیه من شعار داده شده، خلاف واقع است؛ دانشجویان و استادان به من لطف داشتند و با توجه به اینکه دانشجویان از دو جناح سیاسی مختلف حضور داشتند، هیچ‌گونه برخوردی نیز بین آنها به وجود نیامد.

معتمدی در عین حال با ابراز تاسف نسبت به اینکه «دکتر رهایی در مراسم برای تقدیر حضور نداشت» گفت: قسمتی از مراسم که مایه تاسف من است، این است که دکتر رهایی در مراسم حضور نداشتند؛ در حالی که اخلاق حکم می‌کند از رئیسی که از استادان برجسته دانشگاه است و هشت سال مدیریت دانشگاه را برعهده داشته‌ و زحمات زیادی کشیده‌، صرف نظر از این که شاید با سلیقه من مخالف باشد، تقدیر شود؛ در واقع آنچه در مراسم روز شنبه مناسب نبود، قسمتی بود که ایشان در مراسم حضور پیدا نکردند که امیدواریم در فرصت مناسبی از ایشان تقدیر شود.