انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مقتدایی: زمینه استفاده نکردن از ابزار استیضاح را باید دولت و وزارت علوم ایجاد کنند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلساتی برای بررسی روند استیضاح فرجی دانا، وزیر علوم، گفت: امیدواریم این جلسات و مذاکرات بتواند به تعامل حداکثری دولت و مجلس کمک کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره روند بررسی استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: شنیده‌ها حکایت از این دارد که وزیر و همکارانش در حال رایزنی با مجلس هستند برای اینکه روند استیضاح متوقف شود.

وی افزود: جلسه‌ای نیز در دفتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شده است و قرار شده که بخشی از مطالبات و دیدگاه‌هایی که نمایندگان استیضاح‌کننده داشته‌اند توسط وزارت علوم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد تا زمینه‌های استیضاح برطرف شود.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: تصورمان این است که همکاری و مذاکرات جدی و فشرده‌ای که در حال انجام است می‌تواند به تعامل حداکثری دولت و مجلس کمک کند البته برخی از اقدامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد انتقاد نمایندگان مجلس است.

مقتدایی ادامه داد: تصور نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که به خواست و دیدگاه نمایندگان ملت از سوی وزارت علوم آنگونه که باید و شاید توجه جدی نشده است و امیدواریم این فرصت به وجود آمده کمک کند تا بخشی از کدورت‌ها و موانعی که پدید آمده و سبب شده تا دولت و مجلس نتوانند تعامل حداکثری داشته باشند، مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت علوم باید به این نکته توجه کند که نمایندگان ملت مطالبی که مطرح می‌کنند به عنوان خواست عمومی مردم است و اینکه وزارت علوم در تعامل حداکثری با مجلس نباشد نوعی خسران محسوب می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد فضای همدلی و همکاری دولت و مجلس هستیم اما به هر حال ابزار استیضاح یکی از حقوق قانونی نمایندگان ملت است و اگرچه دلمان می‌خواهد از آن استفاده نکنیم اما به هر حال زمینه استفاده نکردن از استیضاح را باید دولت و وزارت علوم ایجاد کنند.

مقتدایی در ادامه اظهار کرد: به نظر می‌رسد مذاکرات این هفته و هفته آینده تعیین‌کننده روند بعدی در خصوص استیضاح خواهد بود. البته زمان جلسات بعدی هنوز مشخص نشده و قرار است که با توافق مجلس و دولت باشد.