انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نوآوری و ابداع، مشخصه جهاددانشگاهی است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور نوآوری و ابداع را مشخصه این نهاد انقلابی دانست و گفت: اگر کاری مشابه سایر دستگاه‌ها و نهادها انجام دهیم ضعف برای جهاددانشگاهی قلمداد می شود.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، دکتر محسن قرنفلی در حاشیه بازدید از موسسه آموزش عالی و علمی کاربردی جهاددانشگاهی همدان، اظهار کرد: باید آموزش‌های متمایز، متفاوت و با کیفیت بیشتر و بهتری نسبت به سایر موسسات آموزش عالی در استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: موسسه آموزش عالی و علمی کاربردی جهاددانشگاهی برای رفع نیاز استان در بخش آموزشی شکل گرفته‌اند و هدف آنها کمک به توسعه استان است که متناسب با این نیاز باید برنامه ریزی و حرکت کرد.

قرنفلی با تاکید بر تاثیرگذاری جهاددانشگاهی در بخش آموزش عالی استان، اضافه کرد: باید مزیت های استان را شناسایی کرده و چالش‌ها و نیازها را مد نظر قرار دهیم تا با برنامه ریزی صحیح، تذکر و ارائه طرح به توسعه استان در تمامی بخش‌ها کمک کنیم.

وی تصریح کرد: هر سه بخش آموزش عالی شامل موسسه، علمی کاربردی و دوره‌های آموزش کوتاه مدت در همدان فعال بوده و ساختارهای لازم را دارد و بهتر است موسسه و علمی کاربردی از یکدیگر مستقل شود.

وی افزود: مجموعه آموزشی جهاددانشگاهی همدان به شاخص های خوبی رسیده، ضعف ها مرتفع شده و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ارزیابی مثبتی دارد که به علت تلاش و زحمات همکاران و جذب رشته‌های جدید است که نوید ارتقاء جهاددانشگاهی واحد همدان را می دهد.

قرنفلی همچنین گفت: دوره‌های آموزش کوتاه مدت نیز باید به آموزش‌های تخصصی روی آورده و از دوره‌های عمومی خود بکاهد.

جهاددانشگاهی همدان نیازهای آموزشی استان را مرتفع می کند
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان نیز گفت: این واحد دارای مرکز آموزش علمی کاربردی، دانشگاه علم و فرهنگ و دوره‌های آموزش کوتاه مدت است و نیازهای آموزشی استان را در بخش‌های مختلف مرتفع می کند.

اکبر اسدی افزود: در حال حاضر مرکز علمی کاربردی 16 کد رشته کاردانی و 17 کد رشته در مقطع کارشناسی دارد، دانشگاه علم و فرهنگ نیز در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در قالب 11 کد رشته دانشجو می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته دانشجویان مرکز آموزش عالی جهاددانشگاهی موفق شدند در دانشگاه‌های معتبر دولتی مانند دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، تهران، تبریز، یزد و رازی کرمانشاه پذیرفته شوند.

اسدی ادامه داد: رشته‌های موجود بر اساس آمایش استانی و در نظر گرفتن شرایط و نیازهای منطقه بوده و در انتخاب رشته‌ها سعی بر این است که به نیاز صنعتی استان و پذیرش و جذب دانشجو نیز توجه شود.

وی اظهار کرد: مرکز آموزش کوتاه مدت نیز دوره‌های تخصصی شامل دوره‌های فنی و مهندسی، علوم کامپیوتر، کشاورزی، منابع طبیعی، علوم پزشکی، علوم انسانی، فرهنگ و هنر و زبان‌های خارجی را برگزار می کند و در سال گذشته بیش از سه هزار نفر از این دوره‌ها استفاده کردند.

اسدی درباره امکانات و تجهیزات آموزشی جهاددانشگاهی همدان اعلام کرد: در حال حاضر بیش از چهار هزار مترمربع فضای آموزشی در اختیار مرکز علمی کاربردی و دانشگاه علم و فرهنگ است و 6 سایت مجهز به رایانه، سه آتلیه معماری، کارگاه برق، آزمایشگاه الکترونیک، آزمایشگاه دیجیتال، کارگاه ورقکاری و جوشکاری و کتابخانه‌ای با پنج هزار جلد کتاب در اختیار دانشجویان این مراکز است.

وی کانون هلال احمر، قرآن و عترت و بسیج دانشجویی را از تشکل‌ها و کانون‌های این مراکز برشمرد و گفت: در سه ماهه سال جاری بیش از 40 برنامه فرهنگی برای دانشجویان اجرا شده است.

وی جذب نیروهای جوان، متعهد و متخصص، افزایش تعداد اعضای هیات علمی و کد رشته‌های دانشگاهی را از برنامه‌های آتی برشمرد و خاطرنشان کرد: زمینی به مساحت 7.5 هکتار برای این مجموعه دانشگاهی برای برنامه‌های میان مدت تهیه شده که برای احداث ساختمان‌های پردیس دانشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا؛ در این سفر یک روزه دکتر "مجدالدین"، رئیس دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی، دکتر "قرنفلی" را همراهی می کرد و شرکت در جلسه ای با حضور معاونان و دیدار با کارکنان جهاددانشگاهی همدان و بازدید از فضاهای آموزشی از برنامه‌های این سفر بود.