انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سیاست پیام نور آموزش و سنجش کیفی‌تر است، نه صرفاً افزایش ظرفیت دانشجو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه پیام نور گفت: سیاست دانشگاه پیام نور آموزش و سنجش کیفی تر و اثربخشی است نه صرفاً افزایش ظرفیت دانشجو و ارتقای کیفیت آموزشی و نخبه پروری از اهداف مهم ما در سال تحصیلی آتی است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر فراهانی در جلسه هم اندیشی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه پیام نور خلخال افزود: افت جمعیت دانشجویی در سایر دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه‌هایی که از بودجه دولت استفاده نمی‌کنند 20 تا 60 درصد و این میزان در دانشگاه پیام نور 8 تا 12 درصد است.

وی گفت: جذب اعضای هیات علمی دانش آموخته دانشگاه‌های معتبر کشور از اهداف و برنامه‌های اولویت دار این دانشگاه در سال جاری است.

وی افزود: بومی گزینی دانشگاه پیام نور از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور بوده و این امکان را به دانش آموختگان این دانشگاه می دهد که پس از پایان تحصیلات در همین دانشگاه جذب شوند.

فراهانی یکی از افتخارات نظام آموزشی از راه دور را ایجاد شرایط تحصیلی برای افراد شاغل در مقاطع سنی و شغلی مختلف دانست و گفت: دانشگاه پیام نور کشور این امکان را برای بسیاری از داوطلبان ادامه تحصیل در کنار انجام وظیفه شغلی فراهم کرده است.

وی گفت: این دانشگاه دارای رتبه ششم جهانی در بین دانشگاه‌های آموزش از راه دور، دارنده رتبه اول دانشگاه‌های جهان اسلام و رتبه دوم دانشگاه‌های آموزش غیرحضوری خاورمیانه است.

فراهانی اقدام کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را اقدامی موثر در وفاق بیشتر بین دانشگاه‌ها و مجلس، توسعه پایدار آموزش عالی و اجتناب از بخشی نگری دانست.

وی ضمن قدردانی از نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس در زمینه فراهم کردن زمینه سفر به استان اردبیل و بررسی وضعیت مراکز آموزشی پیام نور در این منطقه، درخصوص همکاری با توسعه رشته‌های تحصیلی و ایجاد رشته‌های تکمیلی تحصیل در دانشگاه پیام نور و نیز تامین اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در حال اجرای این دانشگاه، قول مساعد داد.