انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سرپرست دانشگاه امیرکبیر: باید نشاط را به دانشگاه‌ها برگردانیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم معارفه خود با بیان اینکه بنا داریم نشاط و شادابی را به دانشگاه برگردانیم، گفت: یکی از معضلات این سال ها نبود نشاط در دانشگاه‌هاست که با کمک دانشگاهیان باید نشاط را به دانشگاه ها برگردانیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید احمد معتمدی در این مراسم افزود: با توجه به کاهش نشاط و شادابی در دانشگاه ها ، مهاجرت و خروج نخبگان طی سال های گذشته چند برابر شده است.

وی با بیان اینکه باید با همدلی و همکاری دانشگاهیان نشاط را در محیط دانشگاه بیشتر کنیم، خاطرنشان کرد: فعالیت ها باید انجام شود و در کنار آنها حساسیت ها نیز رعایت شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر بسیار باهوش هستند، بنابراین می توانند شرایط را درک کنند.

معتمدی افزود: فردی که ادعا می کند سیاسی است و قصد دارد فعالیت سیاسی انجام دهد باید شرایط درونی و بیرونی کشور را درک کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی و فعالیت در حوزه دانشجویی و فرهنگی بسیار سخت است، گفت: با کمک همه گروه ها، اساتید ، دانشجویان و نماینده ولی فقیه در دانشگاه راه حل هایی برای فعالیت های دانشجویی و فرهنگی پیدا کنیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه هیچ گاه برای انجام فعالیت های اجرایی هراسی نداشته ام ،افزود: مسئولیت ریاست دانشگاه بسیار سنگین است و من سعی داشتم مسئولیت ریاست دانشگاه را برعهده نگیرم اما به دلیل علاقه ام به دانشگاه صنعتی امیرکبیر این مسئولیت را پذیرفته ام و با پذیرش این مسئولیت با تمام توان در خدمت دانشگاه خواهم بود.

معتمدی تصریح کرد: اتفاقات مهمی در بخش های علمی و آموزشی دنیا رخ داده است اما ما فاصله زیادی با این تغییرات داریم به طور مثال رشته های میان رشته ای در دانشگاه های جهان بسیار تقویت شده اند اما ما در نظام آموزشی خود از این نوع رشته ها غافل بوده ایم.

وی با بیان اینکه فعالیت های موثری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده است، بیان داشت: باید با کمک اساتید و دانشجویان قدم های اساسی در دانشگاه برداشته شود تا دانشگاه به جایگاه بالاتری دست یابد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: این دانشگاه باید در طرح های کلان ملی، فعالیت های اجرایی، فعالیت های علمی و در تصمیم گیری های کشور نقش موثرتری داشته باشد.

حجت الاسلام میراحمدی، رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه با عظمتی است و تمام افرادی که از گذشته تا کنون پرچم این دانشگاه را به دست گرفته اند همواره برای نام پرافتخار این دانشگاه تلاش کرده اند.

وی با بیان اینکه با تمام قدرت در خدمت دکتر معتمدی، سرپرست دانشگاه است، افزود: ریاست دانشگاه کار بسیار سختی است و دکتر معتمدی به سختی این مسئولیت را پذیرفته اند.

سعدالله نصیری قیداری، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم نیز در این مراسم تصریح کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه خوش نامی است و این دانشگاه با سابقه طولانی جوانان نخبه و مدیران بسیاری برای کشور تربیت کرده است بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکبیر باید الگوی دیگر دانشگاه های کشور باشد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم با بیان اینکه مشورت با اعضای هیات علمی دانشگاه ها احترام به آنها است، گفت: در انتخاب رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اعضای هیات علمی مشورت شد و فردی با بیشترین مقبولیت، رتبه علمی بالا و بیشترین مسئولیت اجرایی برای ریاست این دانشگاه انتخاب شد.
thank you