انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بین‌المللی شدن یکی از عوامل رشد دانشگاه‌هاست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اهمیت روابط بین‌المللی دانشگاه گفت: اکنون دیگر مثل گذشته نیست که فعالیت بین‌المللی دانشگاه‌ها فقط بخش اداری را شامل شود و بحث بین‌المللی شدن به عنوان یکی از عوامل رشد دانشگاه‌ها مطرح است؛ بنابراین لازم است فعالیت این دفتر نیز در مسیرهایی که نیاز بیشتری وجود دارد، سوق داده شود.

به گزارش سرویس «دانشگاهی»‌ ایسنا، دکتر برخورداری در مراسم تقدیر و معارفه مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه علم و صنعت ایران تصریح کرد: کار بزرگی در پیش داریم. دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی، در مدیریت دانشگاه جایگاه خاصی دارد و بین‌المللی کردن فضای دانشگاه، در ارتقای رتبه دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی نقش دارد. انتظار داریم دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی، خودش را در فضای خارج از کشور قرار دهد و فضاهای مطلوب ارتباطی را شناسایی، جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی کند که به هر طریق لازم، همکاری‌های جدی دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها را در سطح بین‌المللی شروع کنیم.

وی تاکید کرد: قدم اول، ارتباط است و ارتباط نیز مقدمه همکاری است.

برخورداری از مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی خواست با کمک دانشجویان علاقه‌مند و توانمند، امکانات دیگر دانشگاه‌های جهان را از منظر برقراری ارتباط با آنها، رصد کنند و زمینه‌های همکاری و ارتباط را در قالب جذب دانشجوی بین‌المللی، فرصت مطالعاتی، بورس و انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک، به طور مرتب به مدیریت دانشگاه اعلام نمایند تا بتوان با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق، به این مهم دست یافت و تحولی در این حوزه ایجاد کرد.

رییس دانشگاه از خدمات دکتر خرمیشاد برای زحمات و خدماتشان در طول دوره مدیریت وی در دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی تشکر و تقدیر کرد و همچنین از دکتر شاه‌حسینی به خاطر قبول مسئولیت کمک به دانشگاه، قدردانی نمود.

وی در خاتمه تاکید کرد: اگر اهمیت موضوع بین‌المللی بودن دانشگاه، برای خود ما روشن باشد، طبیعی است که دوستان این دفتر نیز با جدیت بیشتری پیگیر کار خواهند بود و اگر این دفتر، شأن و جایگاه خود را پیدا کند، می‌تواند بازوی قوی برای مدیریت دانشگاه باشد.