انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ه‌ها هزار دانشجوی خارجی با ویزای تحصیلی تقلبی در انگلیس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
«جیمز بروکن‌شایر»، وزیر امور مهاجران انگلیس هفته گذشته با انتشار گزارشی از تقلب‌های گسترده در اعطای ویزای دانشجویی خبر داد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ده‌ها هزار دانشجوی بین‌المللی که نمرات نتایج آزمون زبان انگلیسی آنها معتبر نبوده تحت تحقیقات وسیع قرار گرفتند که در این پیگیری‌ها در نهایت منجر به لغو امتیاز 57 کالج آموزشی خصوصی شده و سه دانشگاه نیز تا زمان انجام تحقیقات بیشتر از جذب دانشجوی جدید منع شده‌اند.

بروکن‌شایر که هفته گذشته از انجام تحقیقات وسیع در این زمینه خبر داده بود اعلام کرد: از ماه فوریه تاکنون مقامات اداره مهاجرت و آژانس ملی جرایم به همراه مقامات اداره مهاجرت و گذرنامه انگلیس تحقیقات وسیعی را نسبت به جرایم سازمان یافته به منظور دستکاری نمرات آزمون زبان دانشجویان جویای ویزای تحصیلی ترتیب داده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، آنها همچنین تعدادی از کالج‌ها و دانشگاه‌هایی را به دلیل ناتوانی در تشخیص صلاحیت و داشتن استانداردهای لازم برای اخذ مهاجرت مورد بررسی و تحقیق قرار دادند.

بروکن‌شایر تاکید کرد: به تنهایی در دو دانشگاه «گلیندور» و «لندن غربی» صدها دانشجوی بین‌المللی پذیرش شده نمرات زبان پائینی داشته‌اند که این نمرات دستکاری شده‌اند. بر همین اساس عنوان «بسیار مورد اعتماد» از دانشگاه گلیندور که اجازه پذیرش دانشجویان خارجی را می‌دادند، گرفته شد و دو دانشگاه دیگر یعنی «برفوردشایر» و «لندن غربی» تا زمان انجام کامل تحقیقات اجازه پذیرش دانشجوی جدید ندارد.

بروکن‌شایر در ادامه به پارلمان انگلیس گفت: تحقیقات بیشتر از سایر دانشگاه‌ها ادامه خواهد یافت و احتمال برخوردهای بیشتر وجود دارد.

آزمون زبان انگلیسی که از سال 2011 میلادی برای دانشجویان جویای ویزای تحصیلی اجباری شده به منظور اثبات توانایی تکلم آنها به زبان انگلیسی انجام می‌شود و تمامی دانشجویان جویای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس می‌بایست در یکی از پنج کمپانی تعیین شده از سوی دولت این کشور آزمون فوق را پشت سر بگذارند.