انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: توضیحات سخنگوی کمیسیون آموزش درباره استیضاح فرجی دانا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
قاسم جعفری یکی از امضا کنندگان استیضاح وزیر علوم توضیحاتی درباره علت این استیضاح داد و گفت: انتظار همکاری و تعامل منطقی با وزیر داشتیم اما با ابهاماتی مواجه شدیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری داشنجویان ایران (ایسنا)، تاکید کرد: انتظارمان این بود که وزیر محترم براساس برنامه‌هایی که در کمیسیون در زمانی که رای اعتماد می خواست اعلام کرده بود گام بردارد. اظهار نظر خود ایشان این بود که آقای رییس جمهور در ظرف یک روز‌ و نیم سه بار به ایشان گفته آرامش دانشگاه‌ها برای من بسیار مهم است، اما روش هایی در پیش گرفته شد که از این مساله فاصله گرفت.

جعفری با اشاره به نحوه عزل و نصب‌هایی که در زمان وزارت فرجی دانا در این وزارتخانه اتفاق افتاد عنوان کرد: افرادی که بگو مگوهای زیادی در موردشان بود نصب شدند اما نظر بر این بود که می شد از یک بدنه آرامتر و متین‌تر استفاده کنند که به رسالت اصلی دانشگاه بپردازند که این اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: متاسفانه جنجال‌هایی نیز ایجاد شد که می‌شد جور دیگری مدیریت کنند مثل بازگشت دانشجویان ستاره‌دار. جلسات مختلفی گذاشته شد حرف ما این بود که خیلی از کسانی که به دانشگاه برگردانیده اید در مراجع قانونی از تحصیل بازماندند. کسی که محروم می شود یا باید تبرئه شده باشد یا دوران مجازاتشان تمام شده باشد یا جزو تنبیهات انضباطی بوده و تعهد داده و حل شده که توانستند به دانشگاه برگردند.

مثلا جنجال رسانه ای که در خصوص بحث 3000 بورسیه مطرح کردند. این پرونده هنوز هم در حال رسیدگی است و معلوم شد که خیلی از این افراد مشکلی نداشتند و اگر هم مواردی وجود دارد از مراجع قانونی قابل پیگیری بود و نیازی به رسانه‌ای کردن و تشویش اذهان وجود نداشت.
سخنگوی کمیسیون آموزش تاکید کرد: با ابهاماتی مواجه بودیم که متاسفانه خیلی هم نخواستند پاسخگو باشند. مثلا جنجال رسانه ای که در خصوص بحث 3000 بورسیه مطرح کردند. این پرونده هنوز هم در حال رسیدگی است و معلوم شد که خیلی از این افراد مشکلی نداشتند و اگر هم مواردی وجود دارد از مراجع قانونی قابل پیگیری بود و نیازی به رسانه‌ای کردن و تشویش اذهان وجود نداشت.

جعفری خاطرنشان کرد: ما انتظار همکاری منطقی و تعامل منطقی را داشتیم. یکی از مواردی که ایجاد سوال کرد این است که برای آقای وزیر تصمیم می گیرند و در واقع خودش تصمیم گیر نیست. مجموعه ای در آنجا تصمیم گیرند. شورایی به نام شورای منتخب تشکیل شده که قانونی نیست. این شورای منتخب چطور تشکیل شده که رییس دانشگاه تعیین می کند؟ رییس دانشگاه را باید وزیر انتخاب کند و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

این نماینده مجلس افزود: اینها و مجموعه‌ای از مسائل دیگر ابهاماتی ایجاد کرده که دوستان توضیح قانونی بخواهند و توضیح قانونی هم اسمش استیضاح است.