انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: شادابی در دانشگاه کمرنگ شده است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه در بعد دانشجویی اکنون شادابی در دانشگاه کمرنگ شده است افزود: به دنبال راهکارهای مناسب برای شادابی بیشتر در دانشگاه هستیم زیرا هرچه شادابی بیشتری داشته باشیم روند مهاجرت دانشجویان به خارج کمتر می‌شود.

دکتر معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: دانشگاه امیرکبیر از نظر علمی و شاخص‌های دانشگاهی قوی است اما آنچه که به نظر می‌رسد باید مورد توجه قرار گیرد ارتقای جایگاه دانشگاه در سطح بین‌المللی است تا هم در عرصه دانشگاه و هم در عرصه ملی اثر مثبت بگذاریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور در عین حال که از واقعیت بالاتر هستند اما در شاخص‌ها رتبه مناسبی ندارند افزود: تلاش خواهیم کرد شاخص‌ها را ارتقا ببخشیم و از طرف دیگر در بخش‌های علمی و آموزشی اصلاحات ساختاری انجام دهیم.

معتمدی با تاکید بر اینکه اتفاقات مهمی طی 10 سال گذشته در دنیا افتاده است اظهار کرد: نظام آموزشی دیگر مثل گذشته نیست و بیشتر به تکنولوژی تکیه دارد و گرایش‌های میان رشته‌ای تقویت شده‌اند، اما در کشور ما هنوز به آن نپرداخته‌ایم در این گونه مسائل سعی داریم در چارچوب قوانین مصوب وزارت علوم یک بازنگری در ساختار و برنامه‌ریزی آموزشی در مقاطع مختلف انجام دهیم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه در بعد پژوهشی هرچند نقش خوبی در طرح‌های ملی داشته‌ایم اما باید مشارکت در طرح‌های ملی را افزایش دهیم اظهار کرد: دانشگاه باید در برنامه‌های کشور اثرگذاری بیشتری داشته باشد و به عنوان مشاورین علمی نقش خود را به خوبی ایفا کند. دانشگاهی مثل امیرکبیر که نیروهای ورزیده در زمینه مختلف دارد. باید سازوکارهای اجرایی که بیشتر در کشور اثرگذاری داشته باشیم تدوین کنیم.

معتمدی با اشاره به اینکه در بعد دانشجویی اکنون شادابی در دانشگاه کمرنگ شده است افزود: به دنبال راهکارهای مناسب برای شادابی بیشتر در دانشگاه هستیم. هرچه شادابی بیشتری داشته باشیم روند مهاجرت دانشجویان به خارج کمتر می‌شود. در بحث کاهش مهاجرت فقط مسائل علمی مطرح نیست و باید یک محیط شاداب و خوب فراهم کنیم که ایده‌هایی در این زمینه داریم که ان‌شاءالله موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه سخت‌ترین مرحله، اجرایی کردن این ایده‌هاست، گفت: سعی داریم با اجرایی کردن این ایده‌ها دانشگاه امیرکبیر را به یک پایلوت در این زمینه تبدیل کنیم و ضمن آنکه حساسیت‌هایی دراین باره وجود دارد شادابی را بیشتر کنیم.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره بازگشت دانشجویان ستاره‌دار نیز اظهار کرد: بازگشت دانشجویان ستاره‌دار و اخراجی عمدتا به وزارت علوم و نهادهای دیگر برمی‌گردد که وزارت علوم هم در این زمینه فعال است اما قطعا سعی می‌کنیم در این زمینه مشارکت داشته باشیم و در چارچوب قانون این کار را انجام دهیم.

معتمدی با بیان اینکه گمان نمی‌کنم قانونی برای ستاره‌دار کردن دانشجویان وجود داشته باشد گفت: از آنجایی که سال‌ها در آموزش عالی حضور داشتم هیچ گاه قانونی در این زمینه ندیده‌ام. خطا ممکن است اتفاق بیفتد اما اگر قوانین به درستی چه در این زمینه و چه در زمینه‌های دیگر به خوبی اجرا شود شاهد مشکلات این چنینی نخواهیم بود.