انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: در ترویج سبک زندگی اسلامی فقط به کلیات پرداخته‌ایم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه دو سال است که مقام معظم رهبری بر سبک زندگی اسلامی تاکید دارند، اظهارکرد: با این وجود متاسفانه هنوز هیچ کاری جز تالیف یک کتاب از آیت‌الله جوادی آملی کار دیگری انجام نشده است و فقط به کلیات می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام طاهری با سخنرانی در نشست هم‌اندیشی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور، گفت: یکی از انگیزه‌های تشکیل کانون‌های قرآن و عترت رفع مهجوریت از قرآن است. در گام اول باید اعتقاد به قرآن را استحکام بخشیم. برای این منظور باید چهره‌های موفق در عرصه‌های مختلف که به برکت قرآن موفقیت‌هایی کسب کردند را به مردم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه گاهی زبان هنر عده بسیاری را به قرآن جذب می‌کند، افزود: باید با زبان هنر جوانان را به قرآن جذب کنیم وگاهی یک تابلوی قرآنی نیز می‌تواند ایجاد انس کند.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خطاب به کانون‌های فرهنگی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که رویکرد تمام کانون‌های هنری و فرهنگی قرآنی شود. پس از استحکام در قرآن، باید اعتقادات را به باور تبدیل کنیم و برای این منظور باید اعجاز در قرآن، نقش هدایتی قرآن، رابطه علوم دیگر با قرآن و تفسیر در قرآن را تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اینکه گام نهایی تبدیل باورها به رفتار است، افزود: عده‌ای عنوان کردند که در نمایشگاه قرآن امسال سبک زندگی قرآنی را مطرح کنیم، اما متاسفانه هنوز به طور واقع هیچ ورود درستی به سبک زندگی قرآنی نداشته‌ایم و به کلیات پرداخته‌ایم. برای رفتار قرآنی باید وارد جزییات شد.

وی با اشاره به برنامه‌های نهاد رهبری در حوزه قرآنی گفت: از اول ماه مبارک رمضان مسابقه حفظ جزء 29 قرآن کریم را برای فعالان فرهنگی و سیاسی طراحی کرده‌ایم. همچنین جشنواره‌ای تحت عنوان ملکوت برگزار خواهد شد که با محوریت کتاب قرآن در قرآن جوادی آملی و در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نهاد رهبری بودجه‌ای را برای برگزاری نشست‌های کانون‌های قرآن و عترت اختصاص داده است، افزود: هر کانونی که آمادگی برگزاری نشست‌های میان رشته‌ای علم و قرآن را داشته باشد، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تمام امکانات و اساتید را در اختیار آنها قرار می‌دهد. همچنین بودجه‌ای برای برگزاری جلسات تفسیر قرآن اختصاص پیدا کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: در جلسه شورای هماهنگی تصویب شده تا هر ساله نشست‌های هم‌اندیشی با کانون‌های قرآن و عترت برگزار شود و شهریور امسال نیز یک نشست دیگر با تمامی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه آزاد و پیام نور نیز برگزار خواهد شد.