انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تأسیس اولین رشته دانشگاهی "بازی‌های ویدئویی" در ایتالیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه مطالعاتی میلان ایتالیا با همکاری انجمن ناشران بازی‌های ویدئویی این کشور خبر تأسیس اولین رشته دانشگاهی بازی‌های ویدئویی در جهان را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان(ایسنا) از رم، این خبر در دانشگاه میلان به مناسبت برگزاری چهارمین دور از نمایشگاه "طراح بازی‌های ویدئویی نوین ۲۰۱۴" اعلام شد.

رشته دانشگاهی "بازی‌های ویدئویی" از سال تحصیلی آینده کار خود را به‌عنوان یکی از رشته‌های دانشگاهی دپارتمان انفورماتیک دانشگاه میلان آغاز خواهد کرد.

دانشجویان رشته دانشگاهی "بازی‌های ویدئویی" همچنین خواهند توانست یکی از رشته‌های تخصصی "طراحی بازی‌های ویدئویی" یا "برنامه‌نویسی بازی‌های ویدئویی" را انتخاب کنند.

"برونو کوآرتا" رییس دانشگاه میلان در رابطه با تأسیس این رشته در این دانشگاه طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "بازی‌های ویدیویی درپی انواع مختلف پژوهش‌ها، از جمله علوم انسانی و فرهنگی و علمی به وجود می‌آیند. بنابراین دانشگاه جایگاهی مناسب برای صحبت از بازی‌های ویدئویی است".

لازم به ذکر است که نمایشگاه "طراح بازی‌های ویدئویی نوین" همه ساله در دانشگاه میلان و با همکاری ناشران بازی‌های ویدئویی این کشور برگزار می‌شود. در این نمایشگاه که امسال در روز اول ژولای در دانشگاه میلان برگزار می‌شود، دانشجویان از نزدیک با تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی آشنایی پیدا می‌کنند، در کنفرانس‌های مختلف شرکت کرده و به تبادل اطلاعات در زمینه آخرین فن‌آوری‌های رایانه‌ای در بازی‌های ویدئویی می‌پردازند.