انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هروی: در بورسیه دانشجویان تخلف صورت گرفته است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک عضو کمیته‌ی بررسی کننده وضعیت بورسیه 3000 دانشجو گفت: هنوز نتیجه قطعی کمیسیون اعلام نشده و این که گفته شده تخلفاتی وجود دارد همین طور است، اما این تخلفات رانتی نیست و در تفسیر قانون و ضابطه دچار اشتباه شده‌اند.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در رابطه با برگزاری جلسات مشترک کمیته 5 نفره کمیسیون آموزش با مسئولان سابق و فعلی وزارت علوم در رابطه با وضعیت بورسیه دانشجویان دکترا گفت:‌ بسیاری از مستندات و پرونده‌هایی که مطرح بود در حال بررسی است و این که گفته شده تخلفاتی وجود دارد، بله، تخلفاتی وجود دارد اما این که تخلفات رانتی باشد این گونه نیست.

نماینده‌ی مردم قائنات در مجلس خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد که در این زمینه در تفسیر قانون و ضابطه دچار اشتباه شده‌اند و در مواردی مانند سن و معدل خطا صورت گرفته است و میانگین‌هایی که به عمل آمده دقیق نبوده و همچنین عدم دقت در انطباق مدارک و مستندات دانشجویان با اخذ مدارک موجب مشکلات عدیده‌ای شده‌اند .

این عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس افزود: همین موضوع موجب شده که عده‌ای که شرایطشان با شرایط بورس همخوانی ندارد از بورس استفاده کنند.

هروی اظهارکرد: شرایط سنی در بورسیه به غیر از ایثارگران باید 33 سال باشد و معدل نیز زیر 14 و 18 نباشد و اینها مشکلاتی است که باید رسیدگی شود و برخورد صورت گیرد.

این عضو کمیته 5 نفره بررسی کننده وضعیت بورسیه دانشجویان خاطر نشان کرد:‌ هنوز نتیجه قطعی کمیته اعلام نشده و بعد از هفته تعطیلات مجلس نیز جلسه خواهیم داشت. البته در کمیته مذکور مقرر شد هر تخلفی صورت گرفته باشد شفاف به مردم اعلام شود.