انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برخورد امنیتی با دانشجویانی که نسبت به قرآن شبهه دارند، خلاف قرآن است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به دانشجویانی که نسبت به قرآن شبهه دارند، گفت: باید به کسانی که نسبت به قرآن طرح شبهه می‌کنند به شبهاتشان پاسخ بگوییم. ما حق نداریم با دانشجویانی که شبهه دارند، برخورد امنیتی کنیم، این خلاف قرآن است.

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام حشمتی با سخنرانی در نشست هم‌اندیشی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور، افزود: زمانی کانون‌های قرآن وعترت موفق خواهد شد که دو شیوه را درپیش گیرد. برای کسانی که آمادگی کامل دارند و با معارف قرآنی آشنایی دارند، باید قرآن تلاوت کرد. اما برای عده کثیر دیگری که وارد بر قرآن نشدند، تفسیر و تلاوت آن فایده‌ای ندارد. باید از راه خدمت و محبت آنها را جذب قرآن کنیم. برای این کار در کانون‌ها باید برنامه‌های مختلفی طراحی شود.

وی با طرح این سوال که چگونه می‌توان قرآن را وارد خانه‌ها کرد، افزود: این سوالی است که باید کانون‌ها به آن پاسخ دهند. اما یکی از راه‌ها این است که در چهره افراد نظام و حاکمیت، رفتارهای قرآنی دیده شود. با عمل کردن من و امثال من به قرآن این عمل اتفاق می‌افتد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با ابراز تأسف نسبت به رفتار افراد نسبت به گناهکاران افزود: عده‌ای ممکن است قرآن را قبول نداشته باشند و حتی وحی را به زیر سوال ببرند که در این راستا باید با توأمانینه به آنان پاسخ گفت. متاسفانه رفتارما با گناهکاران غلط است. گناهکار مریض است و باید دست او را گرفت نه آنکه او را از جامعه طرد کنیم.

حشتمی با اشاره به جلسات وزارت ارشاد با وزارت علوم در حوزه‌های قرآنی گفت: جلسات خوبی برگزار شده و بناست تفاهم‌نامه‌ای امضا شود تا وسایل و تمهیدات لازم از سوی ما تهیه شود و کار و همراهی با دانشجویان و کانون‌ها صورت بگیرد.