انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بحث سه ترمه شدن در دانشگاه مطرح نیست
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این که به هیچ وجه بحث سه ترم شدن در دانشگاه آزاد مطرح نیست، گفت: آنچه که از سوی رییس دانشگاه آزاد مطرح شده به معنای آن بوده که در تابستان مدت زمان خالی دانشگاه را تجمع کنیم و واحدهای بیشتری ارائه کنیم که در همین راستا ترم تابستان امسال به 8 واحد افزایش یافته و تابستان سال آینده نیز به 10 واحد ارتقاء خواهد یافت.

حسین غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در نظام دانشگاهی ما چه در وزارت علوم و چه در دانشگاه آزاد نظام سه ترمه وجود ندارد و نظام‌های دو ترمه پایدار خواهد بود. آنچه که گفته شده دو ترم به اضافه ترم تابستان است که به معنای سه ترمه شدن نیست و همیشه نیز در نظام آموزش عالی بوده است.

معاون آموزش دانشگاه آزاد با بیان اینکه واحدهای بسیار بزرگ و جامع دانشگاه آزاد که محدودیت ندارند حداقل 8 واحد درسی برای هر دانشجو باید ارائه کنند، افزود: هر دانشویی در هر کجای کشور اعم از واحدهای کوچک یا بزرگ که دروس آنها ارائه شده می‌توانند میهمان شوند و واحدهای مبداء موظف به موافقت هستند و موافقت نکردن آنها تخلف مدیریتی محسوب می‌شود و برخورد خواهند شد.

وی افزود: واحد مقصد نیز اگر صندلی خالی داشته باشد موظف هستند که دانشجو را بپذیرد و همچون گذشته نیاز به اخذ مجوز از سازمان مرکزی نیست.

غریبی در مورد شهریه‌های واحدها نیز گفت: شهریه های واحدهای تابستانی با توجه به نوع واحدها متفاوت است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد درباره تعداد واحدهایی که دانشجویان در تابستان مجاز به اخذ آن هستند، اظهار کرد: دانشجویان در دانشگاه‌های جامع اجازه اخذ حداکثر 8 واحد را در ترم تابستانی دارند و قرار است تا در تابستان سال آینده به 10 واحد افزایش یابد. علاوه بر آن دانشجویان در دانشگاه‌های معمولی دانشگاه آزاد از جمله واحدهای کوچک، متوسط، بزرگ و مرکزی همچون گذشته 6 واحد را ارائه خواهند کرد. البته لازم به ذکر است دانشگاهی اگر تمایل به ارائه 8 واحد داشته باشد ممانعتی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام واحدها همچون سال گذشته آمادگی کامل برای ارائه شش واحد در تابستان را دارند، افزود: واحدهایی که تابستان 8 واحد ارائه می‌دهند مدت زمان ارائه دروس نیز از 6 هفته به 8 هفته افزایش یافته است، ضمن اینکه ترم تابستانی از اول تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

غریبی در مورد زمان ثبت نام ترم تابستانی نیز گفت: ثبت نام از اول خردادماه آغاز شده و بنا بود تا پایان خردادماه باشد، اما چون تابستان کمی با تاخیر آغاز شد، هفته اول تیرماه نیز دانشجویان مهلت ثبت نام خواهند داشت.