انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: وزیر علوم خبر داد: آمادگی ایران برای تاسیس مراکز فنی و حرفه‌ای در سودان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دیدار با "اشراقه محمود" وزیر کار و توسعه منابع انسانی سودان بر تاثیر نیروی انسانی تحصیل کرده و دانش آموخته کشورمان در بی اثر ساختن تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی بر ایران تاکید کرد .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر رضا فرجی دانا در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان بین دو کشور ایران و سودان به ویژه در زمینه اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه دو کشور و اهمیت ویژه کشورمان به گسترش روابط با کشورهای آفریقایی اظهار داشت : سودان یکی از کشورهای محوری آفریقاست و مواضع مشترک دو کشور ، نقش عمده ای در حل مشکلات منطقه خواهد داشت .

وزیر علوم در ادامه با اشاره به علاقه مندی مردم ایران به فراگیری دانش گفت : بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند و تمام مقاطع تحصیلی که درپیشرفته ترین دانشگاه های جهان وجود دارد ، در دانشگاه های ایران نیزاعمال می شود .

وی با اشاره به دستاورد های قابل توجه دانشمندان ایرانی در زمینه های نانو ، بایو و مهندسی پزشکی گفت : ما می توانیم با گسترش مراودات علمی و پژوهشی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سودان ، نتایج تحقیقات انجام گرفته توسط دانشمندان ایرانی را در اختیار مراکز تحقیقاتی سودان قرار دهیم .

فرجی دانا در بخش دیگری از سخنان خود ، در پاسخ به تقاضای مسئولان آموزش عالی سودان در خصوص همکاری ایران در زمینه آموزش کاردان های فنی و حرفه ای سودان گفت : هم اکنون یک میلیون نفر دانشجو در دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای ایران تحصیل می کنند و ما آمادگی داریم علاوه برارائه دوره های آموزشی فنی و حرفه ای برای دانشجویان سودانی ، این مراکز را در سودان نیز راه اندازی کنیم .

در ادامه این دیدار وزیر کار و توسعه منابع انسانی سودان نیز با تشکر از وزیر علوم کشورمان درخصوص اعلام آمادگی برای ارائه کمک های علمی و تحقیقاتی به مراکز آموزش عالی سودان گفت: کشور ما نیز بر اثر اعمال تحریم های کشورهای غربی متضرر شده ولی شما با تکیه بر نیروی انسانی فرهیخته و کار بلد خود توانستید این تحریم ها را بی اثر کنید .

وی با ارائه گزارشی از عملکرد آموزش عالی دردانشگاه های سودان خواستار همکاری و استفاده هرچه بیشتر از یافته ها و نتایج تحقیقات علمی و پژوهشی مراکز آموزش عالی ایران دردانشگاه های سودان شد .

گفتنی است در پایان این دیدار وزیر کار و توسعه منابع انسانی سودان از دکتر فرجی دانا برای سفر به سودان و بازدید از مراکز آموزش عالی این کشور دعوت کرد .