انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مصادره ارزش‌ها و تحریف تاریخ نتیجه‌ای جز ظهور داعش ندارد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی و سرپرست اداره کل امور ایثارگران دانشگاه آزاد با بیان اینکه متأسفانه شاهد مصادره ارزش‌ها و حذف دلسوزان نظام از سوی برخی جریان‌ها و گروه‌های خاص در جامعه هستیم، گفت: مصادره ارزش‌ها و حذف بزرگان تنها بروز و ظهور خشونت و تحجر را به بار می‌آورد که نمونه اخیر آن داعش در عراق است.

به گزارش سرویس«دانشگاهی» ایسنا، سید محمد تقی طباطبایی در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر و قدردانی از زحمات ریاست قبلی این اداره تأکید کرد: خداوند را شاکرم که مسئولیت خدمت‌رسانی به ایثارگران و خانواده عزیزشان در دانشگاه آزاد اسلامی را یافتم زیرا امام راحل فرمودند: «خدمت به ایثارگران، خدمت به انبیاست».

وی ادامه داد: باید به ایثارگران و تمامی عزیزانی که در روزهای سخت انقلاب و دفاع مقدس از جان خود گذشتند، به بهترین شکل ممکن خدمت کرد و باید توجه داشت که خدمت به این عزیزان تنها توجه به امور مادی نیست.

طباطبایی با بیان اینکه رمز موفقیت و پیروزی امام خمینی(ره) زایش تفکر و روحیه ایثار و دمیدن آن در میان ملت و مسئولان بود، گفت: اگر روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در سال‌های ابتدایی انقلاب نبود، به طور حتم شاهد موفقیت‌های بزرگ آن دوران نبودیم.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز شاهد ضعیف شدن روحیه ایثار در جامعه و مسئولان هستیم و همین موضوع بسیاری از مشکلات را در کشور ایجاد کرده است.

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: امروز برخی از افراد که سنگ امام و انقلاب را به سینه می‌زنند، برای انقلاب حتی یک سیلی هم نخورده‌اند.

وی با بیان اینکه توجه به ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان تنها رسیدگی به امور مادی آنها نیست، گفت: آنچه برای این عزیزان اهمیت دارد، تکریم و احترام جایگاه ایثار و ایثارگری است.

طباطبایی با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون تحریف تاریخ آسیب های بسیاری به مسلمانان تحمیل کرده است، تصریح کرد: اینکه در سالروز حماسه فتح خرمشهر، هیچ عکس و تصویری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی که هشت سال فرماندهی دفاع مقدس را از سوی امام (ره) بر عهده داشت در رسانه‌ ملی پخش نمی‌شود، نتیجه بداخلاقی‌ها و ظلم‌های برخی گروه‌ها و افردای است که در روزهای سخت انقلاب حضور نداشتند و امروز به دنبال تحریف تاریخ اند.

وی تاکید کرد: البته مردم از حقایق به خوبی آگاه هستند و گواه این ادعا نیز اعتماد تاریخی ملت ایران به آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات 24 خرداد است. انتخاباتی که مردم در آن به تفکر و منش اعتدالی ایشان و شخصیت مورد قبولشان رای دادند.

وی با بیان اینکه مصادره ارزش‌ها و همزمان حذف دلسوزان و بزرگان نظام نتیجه‌ای جز بروز و ظهور تفکرات متحجرانه مانند داعش ندارد، گفت: امروز وظیفه سنگینی برعهده تمامی نهادهای انقلابی و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است؛ تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار دو وظیفه مهم دانشگاه در رابطه با ایثارگران است که امیدواریم با تمامی تلاش‌ها، شاهد احیای فرهنگ و روحیه ایثار در جامعه باشیم.

در ادامه این نشست، نصیرزاده به تشریح فعالیت‌های خود در دوران دوساله تصدی ریاست این اداره کل پرداخت و گفت: بنده از سال 91 با سمت مدیرکل ایثارگران، فعالیت خود در دانشگاه آزاد اسلامی را آغاز کردم و از همان ابتدا ریاست و مسئولان دانشگاه آزاد را به تغییر ساختار اداره کل ترغیب و تشویق کردم که خوشبختانه با موافقت مدیران دانشگاه، هم‌اکنون شاهد تحولات گسترده و مناسبی در این اداره کل هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون اداره کل امور شاهد و ایثارگران با 800 پست سازمانی در بسیاری از واحدها فعالیت مستقل دارد و ساختار جدید در طول دو سال گذشته به خوبی توانسته نظم و هماهنگی منسجمی را در میان تمامی اساتید و کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر ایجاد کند.

نصیرزاده با بیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی نیز تلاش‌های بسیار زیادی در اداره کل امور ایثارگران انجام شده، تصریح کرد: در دو سال گذشته با تشکیل معاونت فرهنگی در این ادره کل، تشکل‌های سیاسی و فرهنگی متنوعی مطابق با انجمن‌های اسلامی شکل گرفته است.

وی همچنین ادامه داد: هم‌اکنون حدود دو هزار نفر از کارکنان دانشگاه آزاد را ایثارگران و یا از خانواده این عزیزان تشکیل می‌دهند که نیازمند حمایت‌های معنوی فرهنگی و حقوقی از سوی دانشگاه آزاد و این اداره کل هستند.

نصیرزاده با بیان اینکه فعالیت‌های متعدد و مناسب، این اداره را به برترین اداره در تمامی نهادها و ادارات دولتی تبدیل کرده، گفت: در سال 91 اداره امور ایثارگران رتبه نخست را در میان تمامی ادارات ایثارگران در نهادهای دولتی به دست آورد و مفتخر به دریاف لوح تقدیر از سوی ستاد کل نیروهای مسلح شد.