انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بالاترین سرمایه ایثارگران هویت آنها است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مهمترین سرمایه ایثارگران هویت آنها است، گفت: امروز شاهد تلاش گروه و عده ای برای مصادره ارزش های انقلاب هستیم ارزش هایی که هویت و سرمایه ایثارگران هستند و وظیفه دانشگاه آزاد در این زمینه حمایت از این سرمایه و مقابله با مصادره این ارزش ها است.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام ولمسلمین علی عسگری در جلسه تودیع و معارفه مدیر اداره کل امور ایثارگران دراین دانشگاه، ضمن قدردانی از زحمات نصیرزاده مدیر کل سابق، گفت: شهدا در طول سال‌های گذشته حیات معنوی کشور را تضمین کردند و امام (ره) نیز قدردان این عزیزان بود.

وی با بیان اینکه تفکر امام، جامع و چند بعدی بود، تصریح کرد: تفکر امام برگرفته از کلام، فقه، فلسفه و عرفان بود و پیروزی امام نیز نتیجه همین جامعیت و روش دینی آن بزرگوار بود.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در تفکر امام (ره) عقلانیت به همان اندازه پر رنگ است که معنویت و عدالت و این سه شاخص، تعین کننده ترین ابعاد تفکر امام(ره) در مقابله با تحجر و جمود فکری بوده است.

وی با انتقاد از شرایط فکری و فرهنگی در جامعه و تندروی برخی از گروها و افراد تصریح کرد: متاسفانه شاهد جمود فکری و تحجر در برخی از گروه ها و افراد در جامعه هستیم، افراد و گروه هایی که تنها خود را می بینند و خود را حق مطلق می پندارند.

عسگری ادامه داد: ار قدیم تا به امروز دو جریان و نحله فکری دینی و غیردینی در جامعه و کشور ما حضور داشته و همچنان نیز این دو جریان در تقابل با یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه قطعا مسائل فکری را باید با فکر و استدلال پاسخ داد، گفت: نمی توان با پرسش و استدلال برخورد فیزیکی کرد. فرد کافر را نمی توان به دلیل کافر بودن به دیوار کوبید. آنچنان که امام خمینی نیز با تفکر سوسیالیسم و کمونیسم با استدلال و فکر برخورد کرد.

عسگری با تاکید بر این موضوع که امام آسیب و صدمه مقدسان بی خبر و تندرو را بدترین و سخت ترین آسیب به اسلام و مسلمانان می دانست، گفت: آنهایی که چراغانی کردن نیمه شعبان را برای رضایت شاه انجام میدادند و خون به دل امام و یارانش کرده بودند امروز مدعی و دلسوز انقلاب شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد مصادره بسیاری از ارزشها از سوی گروه ها و جریان های خاص در کشور هستیم و امروز وظیفه همه ما مقابله با این مصادره است آنانی که تا دیروز و در زمان طاغوت کوچکترین انتقادی به حجاب نمی کردند و حتی نسبت به ورود همسر بی حجاب شاه مخلوع به حرم حضرت معصومه(س) هیچ واکنشی نشان ندادند، امروز دغدغه حجاب بانوان را مسئله نخست مملکت و اداره کشور می دانند.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: شاخص ولایت تنها عقلانیت، معنویت و عدالت است و نمی توان برای یکی از این شاخص ها به عده ای دیگر ظلم کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در سال‌های اخیر از تندروی برخی از گروه ها دلگیر شده است، گفت: قرار این بود و هست که همگی یار شاطر رهبر معظم انقلاب باشیم نه بار خاطر ایشان. ولی متاسفانه برخی از جریان های اصولگرایی با تندروی های خود بار خاطر ایشان شدند.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سالها پیش امام در رابطه با مارهای خوش خط و خال هشدار داده بودند، گفت: آنها که در چهلم شهدای تبریز و با تاکید امام خمینی مبنی بر عدم چراغانی نیمه شعبان خیابان ها را برای رضات شاه و حکومت پهلوی چراغانی کردند، مارهای خوش و خط و خالی هستند که امام نسبت به خطر آنها هشدار داده بود.

عسگری با بیان اینکه باید فضای سواستفاده از ولایت و ولایت مداری شکسته شود، تصریح کرد:دانشگاه آزاد ایت اله هاشمی رفسنجانی را یار و همراه دیرین رهبر معظم انقلاب می داند و در حمایت از این دو از هیچ کوششی مضایقه نخواهد کرد.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که بزرگترین جفا به ایثارگران گرفتن هویت آنها است، خاطرنشان ساخت: ایثارگران ما به دنبال مادیات نیستند برای آنها هویت آنها اهمیت دارد و برای پاسداشت هویت این عزیزان لازم و ضروری است که در برخی موارد خلاف جریان آب شنا کنیم و این مهمترین وظیفه امروز دانشگاه آزاد است.