انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کیفی علوم پزشکی دانشگاه آزاد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی از تخصیص 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کیفی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سه حوزه آموزش، پژوهش و درمان خبر داد و گفت: توسعه حوزه پزشکی دانشگاه آزاد گامی مهمی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر میرزاده در نشست مدیران، اساتید و صاحبنظران پیرامون ترجمان سیاست های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن قدردانی از خدمات ارزنده دکتر لاریجانی در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد، اظهار داشت: توجه به بخش پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 2000 عضو هیات علمی، 86 واحد دانشگاهی، 1500 تخت فعال، 3000 تخت در حال ساخت و 61 هزار دانشجوی درحوزه علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی ضمن ابراز خرسندی از تدوین سند توسعه پزشکی، گفت: با توجه به اهمیت توسعه حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد، شورای راهبردی پزشکی از اولین شوراهایی بود که در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و به ریاست دکتر لاریجانی تا کنون جلسات سودمندی برگزار کرده است.

وی با اشاره به نحوه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی براساس خرد جمعی، اظهار داشت: بهره گیری از نظرات اندیشمندان در حوزه های مختلف باعث شد تا 13 شورای راهبردی برای اداره بهتر دانشگاه آزاد شکل بگیرد که برنامه ریزی، هدایت و سیاستگذاری از مهمترین ماموریت ها و وظایف این شوراها به شمار می رود.

میرزاده افزود: شوراهای راهبردی دانشگاه آزاد نقش کمیسیون های تخصصی شورای دانشگاه را برعهده دارند که بیش از 750 نفر از فرهیختگان و اندیشمندان کشور در آن عضو بوده و با مدیریت دانشگاه همکاری می کنند.

وی گفت: مدیریت دانشگاه آزاد برنامه های هدفمندی برای توسعه حوزه علوم پزشکی در حوزه های آموزش، خدمات و پژوهش برعهده دارد به همین منظور 500 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری در این زمینه اختصاص یافته است تا بتوانیم بار عمده ای را در حوزه آموزش، پژوهش، درمان و خدمات پزشکی از دوش دولت برداریم.

رییس دانشگاه آزاد توسعه حوزه پزشکی دانشگاه آزاد را گامی موثر در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دانست.

میرزاده با اشاره به سوابق علمی و مدیریتی دکتر لاریجانی در حوزه پزشکی کشور، خاطر نشان کرد: پشتوانه علمی دکتر لاریجانی باعث شد تا 100 نفر از اساتید حوزه پزشکی به عنوان استاد وابسته با دانشگاه آزاد همکاری کنند که این امر اعتباری برای دانشگاه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه هدف ما توسعه حوزه پزشکی در تراز بین المللی است، گفت: بنای ما توسعه کیفی است به همین خاطر از دولت "تدبیر و امید" انتظار داریم با دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش همکاری کند. اگر چه دانشگاه آزاد برای اجرای برنامه های خود از ابزارهای قانونی برخوردار است اما در وهله اول قرار ما همکاری است.