انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بازداشت هواداران سلفی داعش در تبریز
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بازداشت هواداران سلفی داعش در تبریز
در حالی که تحولات عراق روز به روز بحرانی تر می‌شود و اشغال شهر ترکمن‌نشین کرکوک توسط پیشمرگ‌های کرد و خبر تشدید فعالیت گروه‌های وهابی و سلفی در غرب آزربایجان موجی از اعتراض و نگرانی در بین فعالین ملی آزربایجان را موجب شده است تعدادی از هواداران سلفی داعش در تبریز توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.
به گزارش واحد رصد اخبار اؤیرنجی سسی به نقل از تبریز سسی،از منبع خبری موثق خود، عصر روز جمعه ۱۳ تیر چهار تن از هواداران گروه داعش که از سلفی‌های کرد بودند توسط نیروهای وزارت اطلاعات تبریز در محله باغ معروف تبریز بازداشت شدند.
در این گزارش آمده است، چهار فرد که در محله باغ معرف تبریز که پشت پالایشگاه تبریز قرار گرفته در یکی از کوره‌های آجرپزی مشغول کار بودند که ظاهرا با ایجاد هسته‌ای به فعالیت زیر زمینی مشغول بودند.
لازم به ذکر است که گروه‌های تروریستی کرد فعال در غرب آزربایجان همواره بر طبل ادعاهای ارضی خود در غرب ازربایجان می‌کوبند و با سیاست‌های موذیانه برای تغییر ترکیب جمعیتی مناطق غرب آزربایجان تلاش می‌کنند تا در هر بحران احتمالی با اجرای نقشه اربیل و کرکوک موازنه قدرت را به نفع خود تغییر دهند.
فعالین ملی آزربایجان سال‌هاست که تلاش دارند با افشا توطئه گروه‌های تروریستی کرد و حامیان آنها در شمال عراق و تهران مردم را از خطر تروریسم آگاه سازند، گروه خبری ـ تحلیلی تبریز سسی،و سایر گروه‌های حرکت ملی آزربایجان چندین بار در خصوص حضور عناصر و هواداران گروه‌های تروریستی که در قالب کارگران کوره‌های آجرپزی و باغبان و دامدار در منطقه شبستر و خسرو شهر و تبریز فعالیت می‌کنند هشدار داده‌اند.
گروه‌های تروریستی کرد ادعاهای واهی خود را از اراضی غرب آزربایجان گسترش داده و حال تلاش دارند که مهاجرین اقلیت کرد را در اطراف شهرهای شبستر، تسوج، آذرشهر و تبریز ساکن کنند که متاسفانه با بی تفاوتی منفعت‌طلبان ترک و مزدوران حکومتی شاهد به وجود آمدن گروه‌های کوچک ساکن در این مناطق می‌باشیم.
انجام سرقت و درگیری مسلحانه گروه‌های تروریستی کرد در بازار تبریز و حال دستگیری هواداران کرد سلفی داعش در تبریز زنگ خطری برای همه فعالین حرکت ملی و کسانی می‌باشد که هنوز ادعا دارند که خطری به نام تروریسم کرد و سیاست تغییر ترکیب جمعیتی منطقه و اشغال نرم اراضی آزربایجان وجود ندارد