انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: عزم جدی وزارت علوم در بسط و گسترش گفتمان وقف در آموزش عالی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بااشاره به نقش و جایگاه راهبردی خیّرین و واقفین در آموزش عالی کشور، بر عزم جدی وزارت علوم در بسط و گسترش گفتمان وقف در آموزش عالی تاکید کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر محمد حسین امید با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و راهبرد دولت تدبیر و امید مبنی بر بهره گیری از توان مردمی در پیشبرد امور، استفاده از ظرفیت های بالقوه خیّرین و واقفین در حوزه آموزش عالی کشور را امری مهم و ضروری معرفی کرد.

وی با یادآوری نقش و جایگاه دانشگاهها و مراکز پژوهشی در اقتدار روز افزون کشور، حوزه آموزش عالی را عرصه ای تعیین کننده و آینده ساز معرفی کرد و از خیّرین و واقفین درخواست کرد که با حضور پر رنگ تر در این عرصه وحمایت و تقویت آموزش عالی، در شکوفایی علمی و اقتدار کشور سهیم شوند.

رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع وقف و خیّرین را جزو گفتمان های اصلی وزارت علوم برشمرد و از تمامی دانشگاهها و مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری درخواست کرد که با درک وضعیت کنونی آموزش عالی کشور و در نظر داشتن مشکلات و محدودیت ها، در راستای تبیین و ترویج این گفتمان برنامه ریزی کنند و اقدامات لازم را به عمل آورند.

دکتر امید با اشاره به اقبال عمومی نسبت به دانشگاهها و آموزش عالی، از اقدام خودجوش خیّرین در شهرهای مختلف برای تشکیل بنیادهای حامی دانشگاهها و پارک های علم و فناوری شهر خود تمجید کرد و ضمن اشاره به نقش و جایگاه راهبردی خیّرین و واقفین، بر عزم جدی وزارت علوم در بسط و گسترش گفتمان وقف و خیّرین در حوزه آموزش عالی کشور تاکید کرده و همچنین یادآور شد که در حوزه ستادی نیز برنامه ریزی و بستر سازی لازم در این خصوص با قوت در حال انجام است.