انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: درنگ نکردن در انجام وظیفه و تکلیف، هنر شهید چمران بود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: هنر شهید چمران این بود که در انجام آنچه وظیفه و تکلیف خود می دانست، درنگی نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌خوزستان حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، افزود: در واقع برای مردان خدا فرقی بین سرما و گرما برای انجام وظیفه وجود ندارد و امثال شهید چمران نگاهشان این‌گونه است که هر کجا رو بگردانند خدا را در آن‌جا می یابند. چمران در تمام طول زندگی خود چنین نگاهی داشت ولی نقطه ضعف ما این است که به دنبال محاسبات مالی و اعتقادی و توجه به حرف دیگران هستیم؛ این موارد قیودی هستند که انسان را از حرکت باز می‌دارند.

وی افزود: شیطان برای هر فرد از نقطه نظری که به آن معتقد است، طنابی پیدا می کند و از همان‌جا مسیر را برای انسان سد می کند. شهید چمران از نقطه نظر علمی در سطح بالایی بود اما این درجه علمی و پست وزارت برای وی حجاب نشد و همیشه به دنبال این بود که بداند وظیفه اش چیست و در عرصه انقلاب چه چیزی از وی مورد انتظار است.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: انتها و عاقبت چنین زندگی‌هایی به شهادت ختم خواهد شد. هر کس که به دنبال انجام تکلیفش باشد، خداوند خودش کار وی را مدیریت خواهد کرد. امثال شهید چمران برای خودشان وقت نگذاشتند و خداوند برای آن ها وقت گذاشت.

وی با تاکید بر این‌که اساتید دانشگاه‌ها مسوولیت سنگینی بر عهده دارند، گفت: اساتید موقعیتی در اختیار دارند که آرزوی پیامبران الهی بوده و آن دارا بودن مخاطب‌های جوان است. خروجی و همت اساتید ما آن جایی است که یک جوان تربیت شود و علم، اخلاق، افتادگی و انسانیت بیاموزد و این اتفاق بزرگی است.
مرسی...