انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هرکسی نباید برای گفتمان فرهنگی دانشگاه نسخه بپیچد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نماینده وزارت علوم در هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه تبریز گفت: دو واحد درس دادن در دانشگاه کسی را "استاد " و متخصص در امور فرهنگی دانشگاه نمی‌کند و هرکسی نباید برای گفتمان فرهنگی دانشگاه نسخه بپیچد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمد علی حسین پور فیض در همایش “توسعه فرهنگی و گفتمان اعتدال در دانشگاه‌ها”، اظهار کرد: کسی می‌تواند برای گفتمان فرهنگی دانشگاه نسخه بپیچد که شناخت کافی از فضای دانشگاه داشته باشد و در این فضا نفس کشیده باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از روشهای علمی و نقد آکادمیک حق هر شخص نخبه است، اضافه کرد: حل تعارض میان علم و دین باید در دانشگاه‌های ایران اسلامی انجام شود.

وی با تاکید بر خردگرایی اجتماعی، پرهیز از قشری گرایی و تهجر خاطرنشان کرد: سطحی نگری و روشهای غیر علمی و تحمیل عقیده با روحیه اسلامی تکریم دانشمندان منافات دارد.

حسین پور فیض اضافه کرد: اعتدال را با اعتدال مطرح کنید، استفاده از روش‌های غیر معقول برای پیاده سازی این مهم در سطح جامعه نیازمند معطوف شدن تمام افکار نخبگان در مسیر یکسان است.

لازم به ذکر است؛ همایش توسعه فرهنگی و گفتمان اعتدال در دانشگاه‌ها در دانشگاه تبریز با شرکت اساتید، دانشجویان و کارمندان این دانشگاه برگزار شد.