انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سعی می‌کنیم هیچ دانشجویی نگران و مضطرب نخوابد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: یازده هزار دانشجوی حامی نظام و مطیع رهبری مسئول حراست از دانشگاه هستند.

به گزارش خبرنگار « دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، گودرز صادقی در آیین معارفه خود با اشاره به اینکه دانشگاه و نظام متعلق به اساتید و دانشجویان است، گفت: به دانشجوها گفته شده است که حراست متعلق به شما است و متعلق به مردم است و دانشگاهی که یازده هزار نفر جوان دارد، یازده هزار نفر حراستی دارد.

وی با اشاره به حضور خود از دو ماه پیش در دانشگاه محقق اردبیلی، مهمترین کار خود را احقاق حیثیت دانشگاه و دانشجو عنوان کرد و گفت: سعی کردیم سرلوحه کارمان این باشد که هیچ دانشجویی مضطرب و نگران نخوابد و احساس نکند که در دانشگاه بی‌صاحب است.

وی به اشاره به این که دانشگاه و نظام متعلق به اساتید و دانشجویان است، گفت: به دانشجوها گفته شده است که حراست متعلق به شما است و متعلق به مردم است و دانشگاهی که یازده هزار نفر جوان دارد، یازده هزار نفر حراستی دارد.

وی با بیان این که همه دانشجویان انقلابی و بسیجی بوده و مطیع رهبری و حامی نظام هستند گفت: این جوانانی که همه سرود جمهوری اسلامی را با شور و شوق میخوانند نباید دچار ترس شوند و باید عاشق نظام و کشور و رهبرشان بمانند و در این امر در کنارشان خواهیم بود.

صادقی به تغییر شیوه مدیریت دانشکده‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد مشارکت و فضای مشارکتی در اداره امور دانشکده‌ها به صورت آزاد به نوعی که اعضای هیئت علمی روسای دانشکده‌ها را انتخاب می‌کنند و اگر کسی با رای نصف به اضافه یک رای نیارود، انتخابات به دور دوم کشیده شود.

وی افزود: صدور حکم تا پایان انتخابات تنها پنج دقیقه فاصله دارد و این انتخابات در چهاردانشکده انجام و در سه دانشکده دیگر هم انجام خواهد شد. به این ترتیب اساتید احساس می کنند که در اداره امور دارای نقش هستند در پستهای دیگر هم برای انجام امور از نظرات و نظرسنجی‌های لازم استفاده می‌کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اشاره کرد: زمانی بعضی‌ها انتظار برخورد چکشی را دارند و این که در لحظات اول قلع و قمع بکنیم. باید گفت در این کشور انقلاب مجدد نشده و یا کودتا نشده است و ما برادر همدیگر هستیم و همه ما دقیقا حقوق برابر داریم نه چپ برای ما مهم است و نه راست برای ما مهم است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر سیاسی بودن دانشجویان گفت: استادی که سیاسی نباشد به درد دانشگاه ما نمی‌خورد ولی سیاست بازی و سیاست زدگی و اعمال باندبازی در اداره امور مورد قبول نظام ما و رهبر ما نیست ولی این که سیاسی باشیم، طبیعتا انسان موجودی سیاسی است و سیاسی نبودن دانشگاه مزیت و حسن نیست.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی در نظراست، به نحوی که کسی احساس نگرانی نکند که امکان دارد ارزشهای فرهنگی در دانشگاه کم شود چرا که به مراتب بیشتر از قبل هم در دو ماه گذشته انجام شده است و با همان انرژی که شروع کردیم همین برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد.

صادقی در خصوص کیفیت بخشی آموزشی اذعان کرد: در همین دو ماه با افزایش اعتبار پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی از 100 تا 200 درصد، اختصاص بودجه برای اعزام چهار نفر از اعضای هیات علمی به فرصت مطالعاتی خارج از کشور در سال جاری و اقدام به برگزاری ترم تابستانی برای اولین بار شاید در ده سال گذشته با 180 واحد و با درآمد کافی و درآمد مشروع که کلیه درآمدهای آن صرف رفاه خود دانشجو خواهد شد، تغییراتی را در کیفیت آموزش اجرایی کردیم.

وی افزود: در این راستا ترتیب پذیرش 200 نفر از دانشجویان خارجی در دوره‌های متعارف در دانشگاه نیز به تصویب نماینده هیئت امنا رسیده است.

او در خصوص برنامه‌های رفاهی به اقدام اولیه و تصویب در هیئت امنا برای احداث شهرک دانشگاه برای کارکنان و اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: سعی کردیم با پرداخت به موقع حقوق قانونی و احیانا معوقه کارکنان و اعضای هیئت علمی، تنوع بخشی و بهبود نسبی غذاهای دانشجویان و اختصاص مبلغ پنج میلیارد ریال اضافی بهبود و افزایش رفاه دانشجویان را نیز فراهم کنیم.

او افزود: در خوابگاه‌های خودگردان و همچنین واگذاری خوابگاه به 200 نفر از دانشجویان دکترا در پردیس دانشگاه که البته معادل آن در بیرون دانشگاه برای سایر دانشجویان خوابگاه تهیه خواهد شد.

صادقی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی و علمی در راستای تعامل دانشگاه با جامعه، گفت: با تدوین اساسنامه تاسیس دفتر توسعه فرهنگی اردبیل و آذربایجان و اعلام آن به امام جمعه محترم گام نخست را برای پاسداری از زبان فرهنگ سنت ها و آداب و رسوم آذری‌های کشور برداشته‌ایم.

وی در حوزه اشتغال دانش بنیان به راه اندازی مرکز رشد دانشگاه و راه اندازی ساختمان شماره 2 و استیجاری پارک علمی و فناوری استان و اعلام رسمی راه اندازی این پارک برای اسکان دادن 20 شرکت دانش بنیان یا شرکتهای متعلق به جوانان فرهیخته استان اشاره نمود که این مرکز از امروز آغاز به کار خواهد کرد.

وی در خصوص مطرح کردن دانشگاه در سطوح ملی و منطقه ای به اجرای سمینار و نشست اعتدال در دین و سیاست با حضور دکتر قانعی راد، سمینار هم اندیشی توسعه پایدار و حقوق شهروندان با حضور دکتر آخوندی وزیر مسکن، نمایندگان مجلس، مسئولین و استاندار محترم و اساتید دانشگاه اشاره کرد و گفت: در ادامه در نشستی در خدمت شانزده نفر از نمایندگان مجلس که عضو کمیسیون آموزش هستند، خواهیم بود.

صادقی اعلام کرد: این دانشگاه از هر پیشنهادی که برای تقویت این گونه روابط وجود دارد استقبال می‌کند.

صادقی اشاره کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های آتی افزایش درآمدهای مشروع دانشگاه از منابع مختلف و املاک و مستغلات آموزش‌های ضمن خدمت و آموزش‌های آزاد ترم تایستانی، تقدیم مهمانسرا و بخشی از فعالیت‌های دیگر است به نحوی که نتایج این قبیل فعالیتها در افزایش رفاه نسبی دانشجویان و تقویت فعالیت آموزشی آنها و در کارنامه‌های تحصیلی دانشجویان مشهود باشد.

در این راستا او به تقویت دانشگاه در شهرستانهای استان نه به صورت متعارف و از طریق افتتاح دانشکده که در گذشته مرسوم بوده است، بلکه در قالب تاسیس پردیس‌های دانشگاهی، پژوهشکده، اردوگاه فرهنگی، مرکز همایشها و مرکز ارائه آموزشهای کاربردی اشاره و اظهار امیدواری کرد تا حداقل 50 درصد این اهداف قابل دستیابی باشد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تلاش این است تا افزایش ضریب پوشش خدمات رفاهی و نهایتا افزایش رویش و کاهش ریزش و افزایش رضایتمندی دانشگاهیان به ایجاد عشق و شور و عشق و وابستگی و دلبستگی به نظامی که یادگار خون شهدای ما است بینجامد.

او افزود: باید در عمل ثابت کنیم که چه کسی بیشتر خالصانه و صادقانه پیرو مقام معظم رهبری است و اگر مسابقه‌ای است در میزان عشق به نظام، میهن و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.