انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تشکیل باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد /رییس مرکز آزمون، معاون دانشگاه آزاد شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مصوبات جلسه هیات امنای این دانشگاه از تشکیل باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حمید میرزاده در حاشیه جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رییس هیات امنا برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مصوبات این جلسه تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه بود، گفت: دانشگاه در سطح کشور بالغ بر 600 هزار متر مکعب فضای ورزشی دارد که این مقدار فضا با توجه به جمعیت 1.8 میلیونی دانشجویان دانشگاه و بیش از 5 میلیون فارغ‌التحصیل پشتوانه بزرگی برای این باشگاه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در این جلسه نام باشگاه، تابعیت، مدت فعالیت، موضوع، ارکان، ترکیب مجمع عمومی و وظایف این مجمع به تصویب رسید، اظهار کرد: با توجه به اینکه هیات امنای مرکزی دانشگاه دارای ساختاری با کمیسیون دائمی است، مقرر شد باقیمانده مفاد اساسنامه که به پیشنهاد دادگان معاون ورزشی دانشگاه تعیین شده، با اختیار کامل در این کمیسیون مطرح شود و به زودی این باشگاه به عنوان موسسه غیرانتفاعی و غیرتجاری وابسته به دانشگاه کار خود را آغاز خواهد کرد.

میرزاده همچنین از تصویب ترکیب کمیسیون معاملات استانی خبر داد و گفت: با توجه به تغییر ساختار دانشگاه آزاد و به ویژه برای طرح‌های عمرانی که باید به سرعت اجرا شود، کمیسیون معاملات استانی مرکب از نماینده رییس دانشگاه، رییس بزرگترین واحد مرکز استان، یک کارشناس عمران، کارشناس حقوقی و نماینده خزانه‌دار مرکزی مستقر در استان تشکیل خواهد شد که این حرکت در جهت تمرکززدایی و فرصت بخشیدن در کارهاست.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات این جلسه تصریح کرد: همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد از لحاظ درمان، غرامت ایام بیماری و زایمان و نقص عضو از امروز مشمول قانون تامین اجتماعی شده‌اند.

وی افزود: سقف حمایت از اعضای هیات علمی براساس سقف سازمان تامین اجتماعی است.

میرزاده همچنین از تغییر نام واحد خوراسگان دانشگاه آزاد اسلامی به واحد اصفهان – خوراسگان خبر داد و اظهار کرد: این واحد، واحد جامع و مجهزی است که با توجه به شناخته شده بودن نام استان اصفهان در دنیا این واحد با مصوبه هیات امنا به نام اصفهان – خوراسگان تغییر نام یافت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین به اتفاق آرا رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد به عنوان معاون دانشگاه انتخاب شد.

وی همچنین درباره میزان افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده گفت: میانگین افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده 15 درصد در هر استان است. یعنی در هر استان ممکن است افزایش شهریه در برخی واحدها کمتر از 15 درصد و در برخی دیگر بیش از 15 درصد باشد اما به طور کلی باید میزان افزایش شهریه در یک استان حداکثر 15 درصد باشد.

میرزاده افزود: بنابراین هیچ‌کدام از واحدهای دانشگاه آزاد حق افزایش شهریه بیش از 15 درصد را ندارند مگر اینکه به تصویب هیات امنای استانی برسد و اگر واحدی تخلف کرده باشد، قطعا مابه‌التفاوت شهریه به دانشجو بازمی‌گردد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با بیان اینکه هیچ دانشجویی نباید به دلیل بدهی از امتحانات پایان ترم محروم شود، گفت: در یکی از رسانه‌ها خبری دیدم که در یکی از واحدها از امتحان دادن دانشجو به دلیل بدهی جلوگیری کرده بودند که معاون دانشجویی دانشگاه مسوول رسیدگی به این موضوع شد. بنابراین دانشجویانی که توان پرداخت شهریه را به صورت نقدی ندارند، از طریق صندوق رفاه به آنها وام پرداخت خواهیم کرد اما توصیه ما این است که دانشجویانی که وارد دانشگاه آزاد شده‌اند، به هرحال قبول کرده‌اند که این دانشگاه هزینه دارد و حیات و ممات این دانشگاه وابسته به شهریه است، اما ما نباید کاری کنیم که دانشجو به دلیل بدهی از امتحانات محروم شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین درباره ایثارگران، بنیاد شهید موظف بوده که شهریه این دانشجویان را به دانشگاه بدهد. بنابراین اگر شهریه دانشجو پرداخت نشده، مشکل از دانشجو نیست و ما باید این مساله را با بنیاد شهید حل کنیم.