انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رویکرد فرهنگی زیربنای توسعه در همه ابعاد اعتدال است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
همایش"توسعه فرهنگی و گفتمان اعتدال در دانشگاه‌ها" با شرکت اساتید، دانشجویان و کارمندان این دانشگاه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه تبریز در این همایش اظهار کرد: زیربنای توسعه در همه ابعاد اعتدال در رویکرد فرهنگی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

محمد رضا پورمحمدی با بیان اینکه رویه اعتدال رویکرد جدیدی نیست، ادامه داد: قرآن کریم همواره مسلمانان را به اتخاذ رویه اعتدال در همه ارکان زندگی گوشزد می کند.

وی خاطرنشان کرد: اعتدال اتخاذ روشی بین حرام و حلال نیست؛ بلکه اعتدال احتراز از تندروی‌ها، کندروی‌ها، کج خلقی‌ها و کارهای نسنجیده است.

وی ادامه داد: راه نغلتیدن در گرداب انحراف رجوع به مکتب کامل امام خمینی (ره) است، چرا که معنویت، عقلانیت و اعتدال سه بعد اساسی مکتب ایشان است.

پورمحمدی با بیان اینکه نیازمند تلاش ربرای رسیدن به خرد جمعی برای برون رفت از مسائل و مشکلات حال حاضر کشور هستیم، ابراز امیدواری کرد که اعتدال گرایی برای همگان با سلایق مختلف فرصتی برای بازگشت به اصول باشد؛ چه آنها که افراط کردند و چه آنها که تفریط کردند.