انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: طراحی درس "آشنایی با زندگی دانشگاهی" ویژه دانشجویان جدیدالورود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه‌ریزی برای ارائه درس سه واحدی "آشنایی با زندگی دانشگاهی" برای دانشجویان جدید الورود خبر داد.

به گزارش خبرنگار "دانشگاهی" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا رهایی "در دومین گردهمایی روسای بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی" با بیان اینکه تحولات بسیار بزرگی در حوزه سلامت شکل گرفته است، گفت: شناسایی روش‌های جدید مقابله با بیماری‌ها و تشخیص و درمان آنها از جمله این تحولات هستند.

وی افزود: من هشت الی 9 سال مسئول بررسی پرونده‌های مشکلات روحی و روانی و افت تحصیلی دانشجویان بودم. از آنجایی که این افراد قبلا دانش‌آموز بودند و ناگهان وارد دانشگاه شدند با مشکلات زیادی روبرو می‌شدند بنابراین باید برنامه ریزی و پیگیری مناسبی برای حل مشکلات داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت بحث ورزش گفت: توسعه امر ورزش مستقیما با سلامت در ارتباط است اما به آن کمتر توجه می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هم اکنون بحث اعتیاد و جایگزینی قلیان با سیگار مطرح است و برای این مشکل باید راه حل مناسب پیدا کرد.

وی با تاکید بر بحث مواد اولیه در غذاخوری دانشگاه‌ها و اثر تغذیه روی سلامت گفت: باید سعی شود غذای سالم تر و ارزان‌ تر در اختیار دانشجو قرار بدهیم. به نظر من بخشی از سوبسیدهایی که می‌تواند به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد، باید در این بخش باشد.

رهایی در پایان به بحث ایمنی در محیط خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید خوابگاه‌ها از لحاظ ایمنی بررسی شوند.