انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تغییر ساختار دانشجویی دانشگاه‌ها به سمت دختران و لزوم توجه در برنامه‌ریزی‌های کلان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم توجه به دو نکته را در برنامه ریزی کلان دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: نکته اول تغییر در ساختار و هرم دانشجویی است که به سمت جنس مؤنث در حال افزایش و تغییر است و نکته دوم تغییر در هرم تحصیلی و افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ریاضی در دومین گردهمایی روسای بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با بیان اینکه مجموعه دانشجویی بسیار گسترده شده است، گفت: چهار و نیم میلیون نفر دانشجو در کشور وجود دارد که مدیریت آنها از دشوارترین حوزه‌های مدیریتی کشور است.

وی افزود: آمارها حاکی از آن است که جمعیت دانشگاهی به لحاظ ویژگی‌های روانی و جسمی نسبت به شاخص‌های کلی جامعه وضعیت بهتری دارند اما از آنجا که ما مسئولیت نسل مدیران آینده را برعهده داریم توجه به سلامت روانی و جسمی این قشر بسیار حائز اهمیت است.

به گفته ریاضی، ساختارهای مدیریتی کشور در حوزه آموزش عالی به گونه‌ای طراحی شده است که هر اقدامی که در وزارت علوم انجام می‌شود توسط وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی پیروی می‌شود و این امر موجب می‌شود اقدامات کاملا موثر و فراگیر شود.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در ادامه گفت: دو نکته حائز اهمیت است که باید به آن رسیدگی شود. نکته اول تغییر در ساختار هرم دانشجویی است که به سمت جنس مؤنث در حال افزایش است و نکته دوم تغییر در هرم تحصیلی و افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

وی در مورد بخش اول توضیح داد:‌ توجه ویژه به مساله دانشجویان دختر و سلامت آنها از اولویت بالایی برخوردار است. محیط‌های دانشگاهی ما مردانه هستند و شرایط مناسبی برای سلامت جسمی دختران فراهم نیست. از آنجایی که پیشگیری مهم‌تر از درمان است باید برنامه‌ریزی‌های کلان برای بهبود وضعیت دختران انجام دهیم.

ریاضی در مورد بخش دوم گفت: تاکنون شرایط به گونه‌ای بوده است که اکثر دانشجویان در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کرده‌اند به همین دلیل ما با شرایط آنها آشنا بوده‌ایم. اما هم‌اکنون هرم تحصیلی به سمت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حال افزایش است، بنابراین باید سعی کنیم مسائل و مشکلات این مجموعه را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی مناسب آن را انجام دهیم.