انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: راه‌اندازی رشته جدید مهندسی در دانشگاه استرالیایی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه «کورتین» استرالیا مجوز ارائه نخستین رشته «مهندسی اعماق آب» در استرالیا را در مقطع کارشناسی ارشد دریافت کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «برایان ایوانز» و «دیوید پارکس»، استادان دانشکده مهندسی نفت دانشگاه «کورتین» نخستین رشته «مهندسی اعماق آب» را در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا و نیوزیلند راه‌اندازی کردند. این اقدام به دنبال نیاز زیاد به مهندسان برای استخراج نفت و گاز از اعماق دریا انجام شد.

«ایوانز» گفت: دو سال پیش در استرالیا و جهان شاهد کمبود مهندس اعماق آب بودیم. آنها برای مقابله با چالش‌های موجود در شرایط دشوار بستر دریا تجهیز شدند. در همین حال شاهد افزایش قابل توجه اجرای پروژه‌های اکتشاف نفت و گاز و سایر منابع طبیعی در دریاها بودیم.

این مساله منجر به آغاز جلسه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، مذاکره با صنایع و دانشگاه‌های بین‌المللی شد تا پایه‌های یک رشته آموزشی برای تربیت متخصصان مورد نیاز شکل گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیز نیوز، مهندسی اعماق آب در نخستین سال ارائه بیش از 60 دانشجو خواهد پذیرفت که اکثر آنها را متخصصان صنایع تشکیل می‌دهند.

ایوانز افزود: مهندسان اعماق آب در عمق هزاران متری زیر دریا فعالیت می‌کنند. آنها در این عمق، فشار بسیار زیاد و دمای بسیار پایینی را تجربه می‌کنند که این مشکلات پیچیده، محیط کاری آنها را از سایر محیط‌ها دشوارتر می‌کند.