انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آخرین وضعیت انتخاب روسای 4 دانشگاه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری آخرین وضعیت انتخاب روسای چهار دانشگاه اصفهان، خوارزمی، تربیت مدرس و صنعتی شریف تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر رضا فرجی دانا، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری روز دوشنبه درحاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه تهران در مورد حواشی مطرح درباره بررسی حکم روسای دانشگاه‌های اصفهان و خوارزمی ، گفت: این امر را باید از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بپرسید. شورا سخنگو دارد و من پاسخگو نیستم. اعضای شورا خود نمی‌توانند موضوعات مطرح در شورا را اعلام کنند زیرا اگر این کار را کنند تخطی محسوب می‌شود متاسفانه این کار خلاف، عادت عده‌ای شده است.

وی تاکید کرد که نباید موضوعاتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می‌شود را بیان می‌کنیم و قانونا دبیر شورا این کار را انجام می‌دهد.

زیر علوم درباره زمان معرفی سرپرست جدید دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در زمان قانونی او را به شورا معرفی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ریاست دانشگاه اصفهان به رأی گذاشته شد یا خیر؟ گفت: نه، رأی گیری انجام نشده است.

فرجی دانا درمورد انتخاب روسای دانشگاه‌های تربیت مدرس و صنعتی شریف نیز اظهار کرد: ما منتظر هستیم نظر شورای مشورتی دانشگاه به اتمام برسد و به محض اینکه بررسی‌ها انجام شود اقدام خواهیم کرد.

وزیرعلوم در مورد تذکر عضو عالی شورای فرهنگی به انتخاب دو سرپرست پشت سرهم برای دانشگاه تهران، گفت: سرپرست فعلی در زمان قانونی خود و طی شش ماه آینده انتخاب شد.

وزیر علوم در ادامه در مورد اظهارنظر برخی شورا مبنی بر اینکه مشورت و رأی گیری برای تعیین روسای دانشگاه خلاف قانون است، گفت: نظر دانشگاهیان همیشه مورد توجه است و انتخاب مشورتی همیشه مورد توجه بوده و هیچ تضادی وجود ندارد. ما با اعضای هیئت علمی مشورت می‌کنیم و این مشورت ملاک تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: چیزی به نام انتخابات نداشته‌ و نه خواهیم داشت و آنچه در سایت‌ها مرتبا به آن اشاره می‌شود مشورت با استادان است که کاملا مورد تایید شورا است و شورا هیچوقت نمی‌خواهد ما چیزی را بدون مشورت مطرح کنیم مشورت یکی از اصول و آموزه‌های دینی ماست.