انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه یزد، دبیر کمیته هماهنگی طرح و برنامه منطقه جنوب شرق کشور شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نشست کمیته هماهنگی طرح و برنامه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه جنوب شرق کشور به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، جلسه کمیته هماهنگی طرح و برنامه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه جنوب شرق کشور با حضور "فرهاد بهرامی" مدیرکل دفتر بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین مدیران برنامه و بودجه دانشگاه‌های منطقه از جمله هرمزگان، اردکان، میبد، باهنر کرمان، جیرفت و غیره در محل سالن کنفرانس ساختمان استقلال دانشگاه یزد برگزار شد.

اعضاء در این نشست به بیان مشکلات و دغدغه‌های دانشگاه خود و دانشگاه‌های منطقه جنوب شرق کشور در خصوص ردیف بودجه، شاخص‌های ارزیابی و غیره پرداختند و راه‌حل‌هایی از سوی اعضای این جلسه عنوان شد.

در این نشست برخی موارد همچون شناسایی و اصلاح فرایندها در حوزه فناوری اطلاعات و تحول اداری با محوریت دانشگاه یزد و همکاری وزارت علوم و مدیران طرح و برنامه سایر دانشگاه‌های منطقه جنوب شرق به تصویب رسید.

دکتر محمد صالح اولیاء، رئیس دانشگاه یزد در آغاز این جلسه با تاکید بر اهمیت مدیریت جهادی در واحد‌های طرح و برنامه در دوره جدید و چشم‌انداز دانشگاه یزد برای قرار گرفتن در بین 10 دانشگاه برتر کشور، ابراز کرد: با توجه به اهدافی که در نظر داریم محدودیت بودجه‌ای به عنوان یک دغدغه در این بین بسیار نمایان است.

وی عنوان کرد: مدیریت مبتنی بر عملکرد بر مبنای فرآیند در دانشگاه‌ها برای ارتقای کیفیت عملکرد و برنامه محور شدن بودجه دانشگاه‌ها باید مورد توجه بیش از پیش باشد.

اولیاء تصریح کرد: کلید ارتقای کیفی دانشگاه‌ها در دست امور طرح و برنامه است و باید تدبیر و ابتکار به خرج داد تا قدم قابل ملاحظه‌ای برداشته شود، دسترسی به افق‌ها دور نیست و باید دست از کارهای اجرایی و روزمره برداریم که اهداف، فکر نو می‌خواهد.

فرهاد بهرامی، مدیرکل دفتر بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه یزد، دانشگاهی در حال توسعه است و در همه ابعاد هم علمی و هم فیزیکی پیشرفت خوبی داشته است و با تخصص و توانمندی مدیریت جدید دانشگاه یزد بهتر نیز پیش خواهد رفت و با توجه به پتانسیل خوب دانشگاه یزد در منطقه جنوب شرق، این دانشگاه به عنوان دبیر کمیته هماهنگی طرح و برنامه منطقه جنوب شرق کشور انتخاب شد.

وی عنوان کرد: جلسات دبیران مناطق باید پربار باشد و با توجه به این که آیین‌نامه‌ها هر سال قابل اصلاح هستند،‌ دانشگاه‌ها نظرات خود را در مورد اصلاح آیین‌نامه اعلام کنند.