انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مبارزه جامعه دانشگاهی کانادا با مصرف مشروبات الکلی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رؤسای 40 دانشگاه کانادایی در شهر «هلیفکس» گردهم آمدند تا برای مقابله با معضل مصرف مشروبات الکلی در بین دانشجویان این کشور چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این کارگاه آموزشی که از سوی «اتحادیه کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا» و دانشگاه «آکادیا» برگزار شد در مورد چگونگی راه‌اندازی طرح مشترک و سراسری میان دانشگاه‌ها و کاهش خطرات ناشی از مصرف مشروبات الکلی در دانشگاه‌های این کشور بحث و تبادل نظر شده است. این کارگاه آموزشی، رؤسا، معاونان، مسئولان خدمات دانشجویی و همینطور نمایندگان مدارس عالی را گردهم آورد. آنها بر انجام فعالیت‌های اساسی برای اجرای برنامه‌های مشترک به منظور کاهش خطرات مصرف الکل در میان دانشجویان و برداشتن گام‌های بعدی کوتاه مدت و بلندمدت تاکید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت انجمن کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا (AUCC)،‌ آمارهای رسمی نشان می‌دهد که یک سوم جوانان 18 تا 24 سال کانادایی دست‌کم یک بار در ماه در مصرف مشروبات الکلی زیاده‌روی می‌کنند. در یک نظرسنجی که در سال 2004 میلادی از سوی مرکز اعتیاد و سلامت روان کانادا در دانشگاه‌های این کشور انجام شده نیز مشخص شد جوانانی که وارد محیط دانشگاه می‌شوند در مقایسه با همتایان خود که در دانشگاه حضور ندارند، بیشتر در معرض خطر زیاده‌روی در نوشیدن الکل هستند.

این آمار تکان‌دهنده، مسئولان و دانشگاه‌های این کشور را بر آن داشته تا با اجرای طرح‌های مختلف نظیر برپایی کمپین‌های تبلیغاتی و ممنوعیت برخی جشن‌ها در دانشگاه، خطر مصرف مشروبات الکلی در دانشگاه‌ها را به حداقل برسانند.

«کریستین تاسیگ فورد» نائب رییس AUCC گفت:‌ مصرف مشروبات الکلی توسط دانشجویان از سوی ما پذیرفتنی نیست چرا که این کار تبعات بسیار مخرب و بسیار دردناکی برای دانشگاه‌ها به دنبال خواهد داشت. ما به عنوان مدیران دانشگاه‌ها در مراقبت و حفظ امنیت دانشجویان مسئول هستیم و در حال یافتن راهی هستیم تا آسیب‌های پیش‌روی دانشجویان را به حداقل برسانیم.