انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مقایسه ی سونی s xperia با اپل iphone 4s
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سونی Xperia S در جریان نمایشگاه CES 2012 در لاس وگاس امریکا معرفی شد تا رسما جایگزینی برای Arc S باشد. در طرف مقابل اپل iPhone 4S در اکتبر ۲۰۱۱ رونمایی شد. هر دو اسمارت فون از قدرتمند ترین و بهترین ها میباشند, برای پیدا کردن پاسخ که کدام یک پیروز مبارزه رو در رو خواهند بود ادامه مطلب را بخوانید.


مقایسه سونی اکسپریا اس با آیفون ۴ اس

اندازه :

اکسپریا اس : ۱۲۸ در ۶۴ در ۱۰.۶ میلیمتر / ۱۴۴ گرم
آیفون ۴ اس : ۱۱۵.۲ در ۵۸.۶ در ۹.۳ میلیمتر / ۱۴۰ گرم

اکسپریا اس بطور محسوسی بلندتر و عریض تر از آیفون ۴ اس میباشد که دلیل آن صفحه نمایش بزرگ تر آن میباشد. آیفون ۴ اس دارای ضخامت کمتری میباشد و شاید دلیل آن باطری بزرگ تر اکسپریا باشد اما اختلاف وزن دو اسمارت فون در حدی نیست که یکی را متمایز از دیگری کند.

پردازنده و رم

اکسپریا اس : دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتز / ۱ گیگابایت رم
آیفون ۴ اس : دو هسته ای ۱ گیگا هرتز / ۵۱۲ مگابایت رم

بر روی کاغذ و از نظر اعداد و ارقام اکسپریا اس پیروز این بخش از مقایسه میباشد چرا که دارای پردازنده ۵۰% سریع تر و دو برابر رم میباشد اما در عمل و آزمایشات عملی ممکنه است به اینگونه نباشد و نتایج آزمایشات همه را سوپرایز کند. چرا که این دو اسمارت فون از سیستم عامل های متفاوتی استفاده میکنند و هر سیستم عامل ممکن است نیرو و قدرت متفاوتی را در مقایسه با دیگری برای انجام یک عملیات مشخص نیاز داشته باشد. ضمن اینکه اکسپریا اس احتمالا به اندازه بقیه اسمارت فون های اندرویدی سریع خواهد بود.

صفحه نمایش

اکسپریا اس : ۴.۳ اینچ / رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل
آیفون ۴ اس : ۳.۵ اینچ / رزولوشن ۶۴۰ در ۹۶۰ پیکسل

ظاهرا صفحه نمایش Retina برای آیفون تبدیل به یک استاندارد شده است. در طرف مقابل از صفحه نمایش ۷۲۰p خبری نیست و صفحه نمایشی جدید با تراکم ۳۴۱ppi ( تعداد پیکسل در هر اینچ ) که حتی بیشتر از آیفون ۴ اس میباشد استفاده شده است و پیش بینی میشود در آیفون ۵ این بخش بهبود پیدا کند. صفحه نمایش ۴.۳ اینچی اکسپریا اس تبدیل به سایزی نرمال برای اسمارت فون ها شده است, هرچند افرادی ممکن است آن را برای نگه داشتن با یک دست بزرگ بدانند که شخصا با وجود اسمارت فون و یا مینی تبلت هایی مانند گالکسی نوت و یا مدل تازه معرفی شده شرکت ال جی اینگونه فکر نمیکنم.

دوربین

اکسپریا اس : ۱۲.۱ مگاپیکسل / فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل
آیفون ۴ اس : ۸ مگاپیکسل / فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل

بدون شک آیفون ۴ اس یکی از بهترین دوربین ها را در بین اسمارت فون های موجود در بازار دارا میباشد که تاییدی بر مقایسه دوربین این اسمارت فون با سایر اسمارت فون هایی که دوربین قدرتمندی داشتند میباشد که میتوانید نتیجه آن را اینجا مطالعه کنید. به گزارش پی سی وار سونی اریکسون یا بهتر بگوییم سونی سابقه بسیار درخشانی در دوربین تلفن های همراهش دارد . به همین دلیل انتظار میرود سونی اکسپریا اس نیز بعد از اینکه وارد بازار شد عملا این روند را ادامه دهند, هرچند دوربینی ۱۲.۱ مگاپیکسلی که سونی در این اسمارت فون استفاده کرده است تحسین برانگیز میباشد. اما برای اینکه علمی و نه احساسی اعلام کنید کدام دوربین عملکرد بهتری دارد باید تا زمانی که اکسپریا اس وارد بازار شود صبر کرد.

باطری :

اکسپریا اس : ۱۷۵۰ میلی آمپر
آیفون ۴ اس : ۱۴۳۲ میلی آمپر

اکسپریا اس دارای باطری بزرگ تری نسبت به آیفون ۴ اس میباشد. صفحه نمایش بزرگ تر و پردازنده سریع تری که این اسمارت فون دارد، این برتری را برای اکسپریا اس خنثی کند. نقش سیستم عامل ها را در میزان استفاده از باطری نیز باید در نظر گرفت. بطور کلی به نظر نمیرسد در این قسمت یکی بر دیگری برتری ویژه ای داشته باشد.

سیستم عامل

اکسپریا اس : اندروید ۲.۳ ( دریافت آپدیت به اندروید ۴ در آینده )
آیفون ۴ اس : iOS 5

اکسپریا اس با اندروید Gingerbread عرضه خواهد شد و آپدیت به اندروید ۴ را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ دریافت خواهد کرد. سونی معمولا در استفاده از اندروید برای محصولاتش تغییری آنچنانی به وجود نمی آورد اما تعدادی قابلیت اضافی برای سونی اکسپریا اس در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه هر دو سیستم عامل ها از پشتیبانی نرم افزاری قدرتمندی برخوردار می باشند، انتخاب اینکه کدام سیستم عامل بهتر است به سلیقه فرد بستگی دارد. ضمن اینکه هر ۲ قابلیت های انحصاری و فوق العاده ای مانند برنامه های گوگل مپ برای اندروید و یا SIRI برای آیفون ۴ اس دارند.

نتیجه گیری :

سونی اکسپریا اس بدون شک یکی از اسمارت فون های قدرتمند و محبوب سال ۲۰۱۲ خواهد بود و دارای مشخصات و قابلیت هایی میباشد که نه تنها میتواند با آیفون ۴ اس مقایسه شود بلکه در خیلی از بخش ها آیفون ۴ اس را سوپرایز میکند. اما فراموش نکنید همیشه برتری و پیروزی بر روی کاغذ و از نظر اعداد و ارقام بدان معنا نیست که در عمل نیز اینگونه باشد.



ادامه مطلب: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.pcwar.com/sony-xperia-s-vs-iphone-4s.html#ixzz22PHH6Ym0
منم میخوام بخرم اما بین سامسونگ و اپل موندم.Exclamation
(14-08-2012، 15:43)pegiti نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
منم میخوام بخرم اما بین سامسونگ و اپل موندم.Exclamation
سامسونگ گالاکسی اس3 بخری به نفعتهSmile
من که آیفون رو بیشتر میپسندم