انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: رفع مظلومیت از آموزش عالی از طریق راه‌های جدید میسر می شود
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استفاده از امکانات دانشگاه‌های برخوردار برای کیفیت‌بخشی به دانشگاه‌های تازه تأسیس را یک الگوی توسعه جدید آموزش عالی دانست و افزود: رفع مظلومیت از مظلومان آموزش عالی وقتی میسر می شود که به راه های جدید بیندیشیم.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتررضا فرجی دانا در نشستی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان و کردستان ضمن جمع‌بندی مباحث ارائه شده اظهار داشت: ما باید با همدلی به بحث آمایش آموزش عالی بپردازیم و وظیفه داریم در جهت برقرار کردن عدالت اجتماعی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که ما نمی توانیم به همه درخواست ها پاسخ مثبت بدهیم، افزود: تلاش ما استفاده بهینه از منابع در جهت غنی کردن سبد اشتغال و ایجاد حلقه مفقوده تولید ثروت از علم است.

فرجی‌دانا، استفاده از امکانات دانشگاه‌های برخوردار برای کیفیت بخشی به دانشگاه های تازه تأسیس را یک الگوی توسعه جدید آموزش عالی دانست و افزود: رفع مظلومیت از مظلومان آموزش عالی وقتی میسر می شود که به راه های جدید بیندیشیم.

وزیر علوم در پایان از نمایندگان مردم خواست که با ارائه انتقادها، نظرات و پیشنهادهای خود وزارت علوم را در مسیر پیشرفت و توسعه علمی کشور یاری کنند.

گفتنی است، در آخرین جلسه از سلسله نشست‌های مجامع استانی که با هدف آموزش عالی مبتنی بر آمایش استان‌ها برگزار شد، معاونان وزارت علوم گزارشی از وضعیت آموزش عالی در حوزه‌های تحت مدیریت خود در استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان و کردستان را ارائه کردند و در ادامه، نمایندگان مردم، به ارائه دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت، تفکیک معیارهای ارتقا در حوزه‌های آموزش و پژوهش، هدفمند کردن بودجه پژوهش، توزیع متعادل بودجه آموزش عالی، تلاش برای جلوگیری از رشد مدرک-گرایی در کشور، توجه بیشتر به آمایش سرزمین در جهت توزیع متعادل امکانات آموزش عالی، تقویت ارتباط نمایندگان با روسای دانشگاه ها، عضویت نمایندگان در هیئت‌های امنای دانشگاه ها، توزیع متقارن رشته‌های تحصیلی در دانشگاه های یک استان، داشتن نگاه اقتصادی به دانشگاه و توجه بیشتر به حوزه نظارت در دانشگاه ها از محورهای مهم مطرح شده از سوی نمایندگان بود.