انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: توسعه بی‌رویه، دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه کرده است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مشاور وزیر علوم و مدیر کل حوزه وزارتی گفت: تعامل و همفکری استادان، کارکنان و مسئولان با یکدیگر در محیط دانشگاه، رمز موفقیت و توسعه یافتگی دانشگاه هاست.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر عبدالحسین فریدون در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه کاشان، با اشاره به توسعه چشمگیر این دانشگاه در بخش های مختلف اظهار کرد: کار دانشگاه کاری گروهی است و اگر مجموعه کارکنان به صورت هماهنگ کار کنند امور به درستی پیش می رود.

وی با قدردانی از مسئولان قبلی دانشگاه کاشان اظهار داشت: اگر اختیارات و ارکان در دانشگاه ها در جای خود قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل می شود.

مشاور وزیر علوم استقلال در دانشگاه را ضروری دانست و افزود: دانشگاه باید به صورت مستقل و روی پای خود ایستاده و ارکان دانشگاه در جای خود قرار گیرد.

وی به هیئت امنای مستقل دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: هیئت امنایی شدن نیز در راستای حفظ استقلال دانشگاه ها است که با اختیاراتی که بر عهده شان قرار گرفته می توانند با برنامه ریزی صحیح در راستای توسعه علمی نقش به سزایی ایفا کنند و وقتی هیئت امنا قوی باشد حتی می تواند رئیس دانشگاه را نیز انتخاب کند.

توسعه بی رویه، دانشگاه ها را با مشکل مواجه کرده است
مدیر کل حوزه وزارتی با بیان اینکه رشد کمی و بی رویه آموزش عالی مشکلات عدیده ای به وجود آورده اظهار داشت: دانشگاه ها باید عادت کنند منسجم و با برنامه پیش بروند و توسعه بی رویه، دانشگاه ها را با مشکل مواجه کرده است.

دکتر فریدون به پتانسیل های بالقوه دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: پتانسیل های خوبی در دانشگاه کاشان وجود دارد ، این دانشگاه می تواند سرریز متقاضیان تحصیل از شهرهای بزرگ همجوار مانند تهران و اصفهان باشد و مهم این است که ابتدا این باور و نگاه به دانشگاه ها ی شهرستان ایجاد شود که اینها می توانند با سایر دانشگاه های بزرگ در تهران رقابت کنند.

مشاور وزیر علوم، از تلاش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی دانشگاه کاشان قدردانی کرد و اظهار داشت: مشارکت خیرین نعمت بزرگی است که این اقبال در دانشگاه کاشان، در هیچ جای دیگر وجود ندارد و باید به حد مطلوب و خوب از این پتانسیل استفاده کرد.

وی حضور خیرین را مایه برکت در دانشگاه دانست و افزود: کار خیرین و برکت آنها می ماند و جای تشکر دارد و هرچه بحث و سمینار در این خصوص باشد جای کار دارد.

مشاور وزیر علوم در خاتمه حفظ کرامت دانشجویان در محیط دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با روی خوش و صبوری و متانت بایستی نسبت به مسائل برخورد شود تا همه احساس کنند که وجودشان در دانشگاه مطرح است.