انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: درخواست یک استاد دانشگاه تهران از دکتر نیلی: بین دانشگاهیان امید ایجاد کنید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه انتخاب دکتر نیلی به ریاست دانشگاه تهران ، انتخاب مبارک و شایسته‌ای است، گفت:‌ او جزء سه نفری بود که هیأت منتخبین برگزیده‌اند و اکثر دانشگاهیان روی ایشان اجماع داشته‌اند.

دکتر حسین غنی عرب در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: پس از انتخاب رئیس جدید دانشگاه تهران، باید قوانین و مقررات مورد بازنگری قرار گیرد و دانشگاهیان به شأن منزلتی خود برگردند.

وی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته، از نظر مدیریتی دانشگاه وضعیت خوبی نداشته است، تاکید کرد:‌ در این سال‌ها افرادی در رأس امور بوده‌اند که هرچند انسان‌های خوبی بودند اما افراد توانمند و موردقبول جمع دانشگاهیان نبودند و مصالح سیاسی گروهی و ایدئولوژیک بیشتر در انتخاب این افراد مطرح بود تا شایسته‌سالاری.

وی با تاکید بر اینکه باید شایسته‌سالاری و توانمندی‌های علمی، مدیریتی، و سلامت نفس افراد مدنظر ریاست جدید دانشگاه قرار بگیرد گفت:‌ با توجه به سیاست‌های دولت، دکتر نیلی باید قانونمداری و تدبیر و امید را در دستور کار قرار دهد و بین دانشگاهیان امید ایجاد کند.

عرب،‌ با بیان اینکه سیاست‌های آموزشی و گزینش استاد و دانشجو باید مورد بازنگری قرار گیرد ادامه داد:‌ در این صورت است که دانشگاه تهران به جایگاه قبل برگردد.

وی افزود: قوانین و مقررات دانشگاه، نیاز به بازنگری دارد و دانشگاهیان باید به شأن منزلتی خود برگردند. دانشگاه صرفا یک محیط اداری نیست که دستور از بالا بیاید. دانشگاهیان، چه استاد و چه دانشجو جزء نخبگان هستند و باید کرامتشان حفظ شود.

عرب با بیان اینکه این دغدغه‌هایی است که باید مدنظر رئیس جدید دانشگاه قرار گیرد، گفت:‌ البته ایشان دانشگاه را می‌شناسد و مدیریت‌های کلانی داشته‌اند.

وی هم‌چنین تاکید کرد:‌ توجه به این مسائل باید با تعمق و مشارکت دانشگاهیان در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های اجرایی، صورت بگیرد.