انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: روایت وزارت علوم از جلسه کمیسیون آموزش و تکذیب یک ادعا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان درباره جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره پرونده 3000 دانشجوی بورسیه، توضیحاتی ارایه و تاکید کرد: اظهارنظر نقل شده از سوی رئیس سازمان‌ امور دانشجویان مبنی بر اینکه "با کمال قاطعیت قبول دارد که سه هزار نفری که بورسیه هستند هیچ مشکلی ندارد" تکذیب می‌شود .

دکتر رستمی ابوسعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات روز یکشنبه با حضور مسئولین فعلی و گذشته سازمان امور دانشجویان، گزارش کاملی از روند بورس در گذشته، از سوی مسئولین کنونی سازمان همراه با آمار مربوط ارائه و موارد انجام شده مغایر آئین‌نامه‌های مصوب احصاء شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه توجیه مسئولین قبلی در نحوه محاسبه معدل‌های متقاضیان که موجب پذیرش افراد با معدل‌های پائین گردیده نیز ارائه شد که از جهت تسری به موارد تبدیل بوورس به داخل، کماکان جای سوال حقوقی و قانونی دارد، افزود: به هر حال موارد مغایر با آئین‌نامه‌ها چه با این تفسیر و چه غیرآن و نیز عدم رعایت سایر ضوابط، نظیر سن داوطلبان به گونه‌ایست که توجیه‌پذیر نمی‌باشد.

به گفته رستمی ، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجددا ضمن درخواست بررسی موارد حقوقی و قانونی بر برخورد با موارد خلاف مقررات و آئین‌نامه‌ها تاکید نمود و در این رابطه نیز مقرر شد جلساتی با هماهنگی کمیسیون به منظور بررسی جزئیات و نحوه برخورد با موارد عدول از ضوابط برگزار شود.

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: از نظر این سازمان، مقررات پنهانی وجود ندارد که براساس آن امکان تفسیرهای متفاوت مطرح شود.

وی همچنین با تکذیب اظهارنظر نقل شده از سوی رئیس سازمان‌ امور دانشجویان مبنی بر اینکه "با کمال قاطعیت قبول دارد که سه هزار نفری که بورسیه هستند هیچ مشکلی ندارد" تاکید کرد: نقطه نظرات دکتر صدیقی همان‌هاست که قبلا اعلام شده است.