انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مخالفت با طرح کوچک‌سازی شوراهای دانشگاهیِ در نیوزیلند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه‌های نیوزیلند در اعتراض به طرح دولت مبنی بر کاهش تعداد کرسی‌ها در شوراهای دانشگاهی متحد شدند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تغییرات به عنوان بخشی از برنامه بهبود آموزش که در ماه فوریه اعلام شد صورت می‌گیرد اما دانشجویان معتقدند این تغییر قدرت تصمیم‌گیری را از آنها سلب می‌کند. در اعتراض به این طرح 180 هزار دانشجوی نیوزیلندی همراه با 20 هزار کارمند تمام‌وقت در هشت دانشگاه این کشور تجمع کردند.

«دنیل هاینس»، دبیرکل انجمن اتحادیه‌های دانشجویی نیوزیلند گفت: دانشجویان بزرگترین سرمایه‌گذار و سهامدار در اتفاقات رخ داده در آموزش‌ عالی هستند پس شنیدن صدای آنها و خواسته‌هایشان در هر گونه تصمیم‌گیری ضروری است.

شوراهای دانشگاهی در حال حاضر حدود 12 الی 20 عضو دارند که چهار نفر از آنها از سوی دولت منصوب می‌شوند و سایر کرسی‌ها توسط رؤسا، کارمندان و دانشجویان اشغال می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیزنیوز، تصمیم جدید دولت تعداد کرسی‌ها را در شوراهای دانشگاهی به هشت تا 12 کرسی کاهش می‌دهد اما چهار عضو برگزیده از سوی دولت به قوت خود باقی می‌ماند در حالی که دانشجویان و کارکنان دیگر حق قانونی داشتن کرسی را ندارند.

هاینس معتقد است برای تصمیم‌گیری و مدیریت صحیح‌تر باید افرادی در این شورا حضور داشته باشند که خودشان مشکلات و مسائل دانشجویی را از نزدیک لمس می‌کنند. با این حال «استیون جویس»، وزیر آموزش عالی نیوزیلند که قصد دارد چالاکی و بازدهی شوراهای دانشگاهی را افزایش دهد می‌گوید: تصور ما این است که این تغییرات مدیریتی در واقع قابلیت دانشگاه‌های ما را بهبود می‌دهد تا بتوانند در قبال چالش‌های سال‌های پیش‌رو واکنش‌های هدفمندتری داشته باشند.