انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بهانه سازمان مهاجرت نروژ برای عدم صدور مجوز اقامت دانشجویان ایرانی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سازمان امور مهاجرت نروژ اعلام کرد که به بهانه تحریم‌های غرب علیه ایران از ارائه اجازه اقامت به دانشجویان ایرانی سر باز زده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان امور مهاجرت نروژ که وظیفه صدور مجوز اقامت را دارد به این بهانه که دانشجویان ایرانی ممکن است تکنولوژی حساس به این کشور منتقل کنند از ارائه مجوز اقامت به آنها خودداری کرده است.

بر اساس گزارش پرس‌تی‌وی، حمیده کفاش یکی از این دانشجویان است که هشت ماه است در مقطع دکتری در دانشگاه علم و تکنولوژی نروژ مشغول تحصیل است.

وی این تصمیم را غیرقابل باور خواند و گفت: من روی یک پروژه زیست محیطی کار می‌کردم که هیچ ارتباطی با تکنولوژی‌های حساس ندارد.

در این گزارش آمده است: سازمان امور مهاجرت نروژ پس از آنکه سرویس امنیتی پلیس دانشجویان سطوح تحصیلی بالا را ارزیابی کرد اقدام به ارائه اجازه اقامت به دانشجویان می‌کند.

یکی از مسئولان ارشد سرویس امنیتی پلیس (PST) در این باره گفت: این صحت ندارد که ما فقط دانشجویان ایرانی را هدف قرار داده‌ایم. ما تنها از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پیروی می‌کنیم که ایران را در کنار دیگر کشورها تحریم کرده است.

وی افزود: ما همیشه بر اساس سطح و زمینه تحصیلات فرد داوطلب وی را ارزیابی می‌کنیم و باید بگوییم که این هیچ ارتباطی با مذهب و سیاست ندارد. همچنین استاد دانشگاه این دانشجوی ایرانی تائید کرده است تحقیقات و فعالیت‌های حمیده کفاش هیچ ارتباطی با سلاح‌های کشتار جمعی نداشته است. هم‌اکنون دانشجویان ایرانی می‌توانند در نروژ بمانند اما تا اتخاذ تصمیم نهایی اجازه کار و فعالیت ندارند.

قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به رهبری آمریکا بر اساس اتهاماتی مطرح شده که می‌گوید ایران به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است.

ایران همواره این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش کاملا در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) است.